Vakantie verslag Vrijdag 03-08-2007
Vandaag heerlijk ontbeten bij de familie Muntinga in Turqueville waar wij logeren.
Van uit daar zijn we vandaag naar St Vaast-la-Houge hier zijn hele leuke winkels met prachtige spullen alwaar wij het eea hebben gekocht en een lekkere espresso met sigaar en de weg vervolgt.
We hebben vandaag Route de Caps gereden zo hebben we ook Barfleur aangedaan waar ik een prachtige Jaguar MK140 heb gespot ( foto zal ik op het forum plaatsen) tijden het fotograveren van de Jag kwam er nog een Nederlander op me af over de W123 250 hij vond ‘m mooi, zelf had hij een Heckflosse uit 1966 200D leuke auto maar niet mee te reden zij hij, bij 100km per uur houd het echt op! Ook had deze man nog een Citroën Tracion Avant uit 1954.
In Barfleur zijn ook heerlijke oesters jammie jammie…… zo uit de zee.
Van uit Barfleur, Route Caps verder vervolgt langs diverse uitkijkposten op de Caps, naar Cherbourg waar wij bij toeval een super ontdekking hebben gedaan.
In mijn ooghoek zag ik een Vikingschip tussen 2 gebouwen door, even nadenken en gelijk gekeerd of we dichter bij konden komen. Wonderbaarlijk kon ik de werf op rijden en parkeerde de 250, pakte de camera en liep richting het schip. Na 2 foto´s op afstand te hebben gemaakt werd ik door de eigenaar het schip op gesleept en moest alles zien. Na de rondleiding op het Vikingschip werd ik meegenomen in de werkplaats waar alles tot in detail werd nagemaakt (foto´s zet ik ook op het forum) Deze man was zo enthousiast dat hij alles te gelijk wilde laten zien. Het project heet DREKNOR en is een droom van vader en zoon. Na iedereen de hand te hebben geschut zijn we vertrokken.
Die Fransen worden steeds aardiger… mijn mening over Frankrijk word steeds gunstiger. Hier in Normandië zijn het echt super aardige en behulpzame mensen. We hebben het hier erg naar ons zin.
Onze eind bestemming was vandaag Cap de la Hague het uiterst westerlijke puntje van Frankrijk, ook daar waren bunkers op de rotsen.
Weltrusten Groet, Arno, Angelique en Lindsay
Op de foto Barfleur op afstand.
<br><br>Bericht gewijzigd door: 250petrolgrun, op: 2007/08/04 10:35