door Brijn » 03 aug 2007, 22:00
Dat willen we allemaal wel natuurlijk: perfekte originele lak, maar na 30 jaar is het origineel meestal echt wel versleten. En zeker Amerikaanse, Arizona en zo: gegarandeerd craquelé, waar na twee jaar de roestkanker onder vandaan kruipt. Goéd overgespoten kan beter zijn dan goed onderhouden origineel, net zoals ik goéd, eerlijk laswerk prefereer boven onzin als: altijd binnengestaan, opa's auto, helemaal origineel, roestvrij. Bovendien zijn de lakken van nu een klasse beter dan de lakken van toen.
Goed lakwerk zit voor 90% in de voorbereiding en aandacht voor detail daarbij, veel spuiters kunnen een laagje spuiten dat er prachtig uitziet, maar je kunt er nooit zeker van zijn dat de ondergond ook perfekt is geweest.
Ik heb een Oostenrijkse overgespoten 300D waar ik zeer tevreden over ben, en een Italiaanse overgespoten 240TD die OK is, maar bij geen van twee ben ik aanwezig geweest bij het spuiten, dus: afwachten hoe goed het gedaan is.
Suc6, enne: er is zà t te koop, dus maak een feestje van het zoeken en dan vind je binnenkort een echt goede.
Bert