[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Olielekkage?? : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 09:43

Olielekkage??

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Olielekkage??

Berichtdoor HH01 » 10 aug 2007, 22:50

Vol goede moed ben ik met mijn 280E ,met caravan, naar Frankrijk geweest. Heen weg geen probleem, retour, olielekkage, het was erg stijl. Geen temp verhoging, geen olie hoeven bijvullen, geen verbruik van
HH01

Antwoord:Olielekkage??

Berichtdoor Govert » 10 aug 2007, 22:55

Olielekkage waar? hoeveel?

Je temperatuur loopt niet meteen op door olielekkage, tenzij er veel te weinig olie in de motor zit.
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Antwoord:Olielekkage??

Berichtdoor HH01 » 11 aug 2007, 09:39

Ik zie dat een groot gedeelte is weggevallen, dus een aanvulling
Ook geen koelvloeistof verbruik. Thuis toch halve liter bijgevuld, alles schoongemaakt op zoek naar lekkage, niets te zien.
Overleg met twee Mercedes vrienden; mening een koppakking lek, mening twee ergens een kering of pakking.
Inmiddels weer gereden en dus weer overal olie, ontvet en schoongespoten, weer rijden en de brug op om te kijken waar het lekt. Na het rijden lekken op de brug niet te zien waarvandaan??
Hij lekt aan de rechterzijde en het lijkt te komen achter de airco pomp vandaan. De gehele zijkant is dan nat, het is niet goed te zien of hij vanachter al die dekseltjes lekt die onder het uitlaatspruitstuk zitten.
Wie weet raad of heeft advies.
Lekken dus bij inspanning en in rust niet

Greetings
Hans
HH01

Keer terug naar Techniek