[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Help ,Injectie kapot ?? ofzo : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 19:35

Help ,Injectie kapot ?? ofzo

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Help ,Injectie kapot ?? ofzo

Berichtdoor solo230TE » 15 aug 2007, 21:08

Dag mensen ,

Ik heb dringend hulp nodig (kennis).
Mijn supermooie 230CE heeft sinds ik m'heb problemen met stationair lopen als de motor (koud) is, ook in de zomer als het dus niet zo koud is,.
Ik start de auto ,zonder problemen overigens,hij loopt 2 sec goed en gaat dan langzaam steeds slechter lopen.
Naarmate de motor warmer wordt gaat ie steeds beter lopen.
Na plusminus 10 min loopt ie dan zoals ie eigenlijk zou moeten lopen.
Een maand geleden heeft ie een grote beurt gehad waarbij heel veel is worden vernieuwd, zoals alle vloeistoffen , bekabeling (bougie's enz) inclusief de koudstart, helaas alles te vergeefs.
Volgens mijn Monteur zou het evt aan de injectie kunnen liggen,deze zou na het afzetten de dag ervoor blijven nadruppelen waardoor er dus"" bij wijze van" de dag erna te veel brandstof in zou zitten.(verzopen)!
Ik weet dus niet wat het euvel zou kunnen zijn en ben dankbaar voor elke tip / suggestie.
Tevens is De middelste uitlaat kapot (ik hoor iets ratelen in de middelste pot ) maar dat zal er toch niks mee te maken hebben ??? (tegendruk ofzo.

Bij voorbaat hartelijke dank . Soloin
solo230TE
 


Antwoord:Help ,Injectie kapot ?? ofzo

Berichtdoor Martijn 230TE » 15 aug 2007, 21:11

Zou het je katalysator kunnen zijn?
Martijn 230TE
 


Antwoord:Help ,Injectie kapot ?? ofzo

Berichtdoor solo230TE » 15 aug 2007, 21:37

Dag Martijn, volgens mij heeft ie geen Katalysator bouwjaar 80'of toch ??
solo230TE
 


Antwoord:Help ,Injectie kapot ?? ofzo

Berichtdoor Martijn 230TE » 15 aug 2007, 22:47

Deze kan er later altijd nog ingezet zijn.
Maar het was maar een ideetje... :whistle:

Met "de middelste uitlaat" neem ik aan dat je bedoelde het tussenstuk van de uitlaat. Vanaf de motor gezien heb je het spruitstuk, voorpijp, tussenpijp en de achterdemper. Jij hebt het toch over de tussenpijp, hè?
Nu heb ik wel eens gehoord dat de katalysator los wil zitten.
Een enkele ANWB meneer zet deze met een eenvoudig parkertje provosorisch vast... ;)
Martijn 230TE
 


Antwoord:Help ,Injectie kapot ?? ofzo

Berichtdoor Hans230CE » 16 aug 2007, 09:49

Een 230CE heeft toch geen katalisator??!!??:blink:

Enkel een tussendemper, voeger heb ik bij een Volvo wel eens het probleem gehad dat de binnenwerk losroest en idd rammelde, ik heb ermee leren leven, voor onze "APK" was het toen geen probleem en als dat nu wel zo is bij jullie, vrees ik dat er een nieuwe demper in moet. In het instructieboekje spreken ze niet van een katalisator.

Ben wel geïnteresseerd wat het nu eigenlijk was!!

GTZZ H v a z
_________________________________________________________________________________




A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Avatar gebruiker
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 8656
Geregistreerd: 23 jul 2006, 19:04
Woonplaats: Oostende (B)
Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Antwoord:Help ,Injectie kapot ?? ofzo

Berichtdoor Govert » 16 aug 2007, 10:37

De W123 had standaard geen katalysator, maar veel Duitse W123s hebben er een ingebouwd omdat het veel scheelde in wegenbelasting.

De juiste tegendruk is voornamelijk van belang voor 2-tactmotoren. Bij 4-tactmotoren kan teveel tegendruk in de uitlaat er voor zorgen dat de uitlaatgassen de cylinder moeilijk verlaten, maar het lijkt me dat dit zowel bij warm als bij koude motor moet optreden.

Als de injectoren nadruppelen, zou de motor dan niet heel moeilijk starten? En die extra benzine, die is toch wel weg na de eerste paar slagen van de motor?

Het lijkt me toch iets in de koudstartvoorziening, omdat hij na tien minuten (dus als de motor warm is) wel goed loopt.<br><br>Bericht gewijzigd door: Govert70227, op: 2007/08/16 11:11
Avatar gebruiker
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 6330
Geregistreerd: 21 nov 2005, 20:11
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Antwoord:Help ,Injectie kapot ?? ofzo

Berichtdoor Trouwkoets » 16 aug 2007, 11:01

Volgens mij moet inderdaad naar wat onderdelen van de K-Jetronic worden gekeken.
Ik stuur een bestand mee, is overigens geschreven voor een Porsche 911 maar de inspuiting is hetzelfde.

Zo uit je verhaal (alles werkt goed, behalve warmlopen) denk ik dat je naar de warmloopregeling moet kijken. In het kort: de warmloopregelaar zorgt ervoor dat dee systeemdruk wordt verlaagd, waardoor de gleuven in de stiften van de mengelbereider verder 'open' staan, dus een rijker mengsel.

Om dit goed te testen moet je eigenlijk druk kunnen meten in het K-Jetronic. Het zou mooi zijn als iemand de hand kan leggen op de juiste apparatuur, want daar zijn een hoop 'E' rijders mee geholpen.

Succes,

Caspar
Trouwkoets
 


Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten