[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
W123 halen in Duitsland : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 17:29

W123 halen in Duitsland

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

W123 halen in Duitsland

Berichtdoor Spookie » 07 maart 2006, 11:03

123 vrienden wie kan mij helpen?

Spookie heeft een diesel gekocht in Duitsland en moet hem gaan halen.
2 mogelijkheden van vervoer
op een trailer of rijden over de weg met een eendagskenteken.Ik woon vlak aan de duitse grens dus hoef maar een stukje met dit kenteken door nederland en dat riskeer ik.
Hoe kom ik aan dit kenteken en wat zijn de kosten?

Gr,

Spookie
Spookie

Antwoord:W123 halen in Duitsland

Berichtdoor driesen » 07 maart 2006, 13:47

Hallo Spookie,

als eerste gefeliciteertd met je aankoop! Wat is het geworden?

Wat betreft het eendagskenteken.

In Duitsland kan een eigenaar een zg. überführungszulassung aanvragen waarmee hij een auto zonder de benodigde overschrijving en Tüv (duitse APK)
kan überführen en dat is overdragen aan en rijden naar een nieuwe eigenaar.
Als de vorige eigenaar dit voor je wil doen is dat snel geregeld voor zover ik begrepen heb.

in nederland kennen we dit niet en wordt een eendagskenteken alleen door de RDW afgegeven indien je van je woonplaats met de auto naar het keuringsadres rijdt op de dag van de keuring.

Let op je auto kun je niet verzekeren als er geen kenteken of eendagskenteken op afgegeven is dus dat is linke soep.

Het risico dat het je vreselijk veel geld kost als er toch iets mis zou gaan zou ik persoonlijk nooit ririskeren. Zelfs niet voor een heel gave MB!

Mijn advies is huur voor ca. euro 70,00 een autoambulance en zorg voor een auto die het gewicht van ca. 1400 kg + aanhangergewicht mag trekken en haal hem zelf op.

Misschien niet wat je direct horen wilt maar wel de veiligste oplossing.

Succes
harry Driesen
driesen

Berichtdoor Topasbrauner » 07 maart 2006, 16:05

Nou en of ik sluit me hier geheel bij aan. Ik hbe ook veel gekke dingen gedaan, auto's vervoerds op ene aanhanger achter mijn 123 200D 55pk B rijbewijs bijvoorbeeld. Kan niet jongens, je ben niet verzekerd en wat een ellende.

Zoek even op dit onderwerp het forum door "spookie" (?), daar staat hoe je een 15daags duits kenteken+verzekering kunt aanvragen, die ook geldig is in Nederland, naar 't schijnt.

Succes Job
Topasbrauner

Berichtdoor bluemoon me » 07 maart 2006, 20:38

hoi Spookie,

Ik heb ook een 123gehaald bij Berlin/Hamburg. Ik kan je evenals de vorige schrijver adviseren huur een auto met autoplegger. En rij nooit zelf onverzekerd. DE duitste tageskarte gebruikt men overigens als men ook zelf een duits legitimatiebewijs heeft. Zoniet is de verkoper ook strafbaar indien hij weet heeft van het afgeven van een voertuig welke onverzekerd de weg op gaat.En als er is gebeurd met als gevolg aansprakelijkheid rijd je mischien nooit meer.!

groetjes :ohmy:
Bluemoon me
bluemoon me

Berichtdoor wil240td » 08 maart 2006, 13:05

Wij hebben het ook gedaan Rijden met een ambulance gewicht 630 kg met daarop een MB van 1400 kg dit geheel werd getrokken door een opel vectra welke 1000 kg mocht trekken en werden aangehouden hier in Nederland en kregen twee beheuringen een voor rijden met 1000 kr overgewicht kosten € 330 en een voor rijden zonder geldig rijbewijs kosten nog niet bekend us ben hier voorzichtig mee anders wordt het tovh een dure Benz B)
wil240td

Berichtdoor Topasbrauner » 08 maart 2006, 13:12

:blink: :blink: Hadden jullie nog voorbanden over?? Burnouts worden wel heel makkelijk zo.. Als ik zoiets doe met mijn 55pk 200D wat ook niet mag heb ik tenminste nog een beetje druk op de achterwielen:P
Topasbrauner

Berichtdoor Weizengelb » 08 maart 2006, 14:22

De 200D mag tenminste nog 1400 kg trekken (of dat ook soepel lukt is wat anders...)

Ik mag met mijn rijbewijs B al helemaal gen Mercedes op een aanhanger vervoeren:pinch:

Zo heb ik mijn tante eens gevraagd maar te sturen (rijdt normaal in een suzuki Alto), zij heeft wel Rijbewijs BE gewoon gekregen vroeger. Nou dat ging niet lang goed en heb toen toch maar het stuur overgenomen....
Das Beste oder Nichts!
Weizengelb
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1972
Automaat: Nee
LPG: Nee

Berichtdoor Fritzfreund » 08 maart 2006, 20:42

Je zou kunnen proberen om de verkoper te bewegen om je nieuwe aanwinst naar je woonplaats te rijden. Daarna geef je hem een lift terug of je betaalt zijn treinkaartje nadat je hem op het station afgezet hebt. Een mooie fles genever als dank erbij natuurlijk.
Elke duitse verkoper (3 stuks) heeft het tot nu toe voor me gedaan. Vragen staat vrij en het is veruit het goedkoopst en het makkelijkst.
En inderdaad, ook een klein stukje onverzekerd kan je de rest van je leven duur komen te staan, begin daar dus gewoon niet aan.

grtn Fritzfreund
Fritzfreund

Berichtdoor Mick240TD » 08 maart 2006, 21:03

Wat ook het onderzoeken waard is: een eendaagse verzekering op het Duitse kenteken. Ik heb mijn 240TD in Frankrijk gekocht en zelf opgehaald met een eendaagse verzekering (vooraf geregeld via een Frans assurantiekantoor) op de Franse platen. In Nederland is verzekering op buitenlandse platen vrijwel onmogelijk om voor elkaar te krijgen, heb ik gemerkt. Maar in het land van aankoop is na enig speurwerk vast wel een verzekering te regelen. Eendaagse verzekeringen zijn wel kostbaar. Maar een auto-ambulance is duurder, moet je maar denken.

Groet,

Michiel
Mick240TD

Berichtdoor Spookie » 09 maart 2006, 20:48

Spookie heeft vandaag zijn 240D automaat in Duitland
opgehaald.
Ik heb een export nummer gekocht met een WA verzekering uitgesteld op mijn naam.
Dit kenteken kan men voor 9 of 15 dagen kopen.
Een eendags kenteken wordt alleen een duitse ingezetene
gegeven dus niet voor een buitenlander.
Vanaf de nederlandse grens heb ik geleende groene handelaarsplaten gebruikt.
Heen met de trein en terug met de nieuwe aanwinst.
Alles bij elkaar 1000 km maar je moet er iets voor over hebben.
Auto met complete historie van eerste eigenaar geboren in 1921.Alle rekeningen + aankoopnota.
Km stand 201900.
Iedereen die mij advies heeft gegeven voor het vervoer
bedankt.

Groet,

Gert Ermers ( spookie)
Spookie

Berichtdoor driesen » 03 apr 2006, 17:28

Beste Gert,
nog even terug komend op dat exportnummer waar je het over had.
Waar kun je dit "krijgen" In Nederland of in Duitsland? En hoe doe je dit?

Mogelijk ga ik binnenkort ook nog een auto in Duitsland halen en ik vond dat een goede oplossing van je.
Ik hoor het graag.
groetjes,
Harry
driesen

Berichtdoor Ton » 05 apr 2006, 16:04

Maar hoe gaat het dan als je geen groene HA platen hebt? Moet je daar dan weer een ééndagskenteken voor hebben?
Ton
Gold Boarder
Gold Boarder

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto