[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Voorruit polijsten? Kan Dat? : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 08:53

Voorruit polijsten? Kan Dat?

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Voorruit polijsten? Kan Dat?

Berichtdoor R. Bakker 230CE » 11 aug 2007, 00:28

Hallo,

op mijn voorruit midden in het gezichtsveld zit een plekje met allemaal krasjes eromheen wat een beetje vervelend is. Nu vroeg ik mij af of er mensen zijn die zoiets ook hebben gehad? En hoe hebben diegene het opgelost, want volgens mij zou het gepolijst kunnen worden.

Iemand hier ideen over?

Groeten van Rik.
R. Bakker 230CE

Antwoord:Voorruit polijsten? Kan Dat?

Berichtdoor Adrieaantjuhh » 11 aug 2007, 00:46

jazeker dat kan er zijn zelfs bedrijven die het doen
carglas doet alleen vervangen
autotaalglass idem
maar ziehier http://www.glasgarage.nl/autoruitpolijsten.aspx

die doen het computer gestuurd
Adrieaantjuhh

Berichtdoor R. Bakker 230CE » 16 aug 2007, 19:30

Het is gelukt, bedankt adrieaantje.

De krassen zijn bijna helemaal weg is echt een stuk beter geworden. Ben weer helemaal blij haha.

Het is idd computer gestuurd wel grappig om te zien hoe dat gaat, hij is er een keer of 3 overheen geweest en je ziet echt wel het verschil. Dus het is wel de moeite waard. In Leeuwarden bij de GlasGarage koste het €68,- daar heb je nog geen niewe raam voor volgens mij.

Dus opzich een aanrader.

Groeten van Rik.
R. Bakker 230CE

Berichtdoor henklith » 16 aug 2007, 21:48

Mooi Rik!
Wat ik me ook afvraag, ik heb in mijn 200D rondom witte ruiten, en ik zou graag licht getinte ruiten hebben, lijkt mij een stuk prettiger, en ook netter!
Zou er ook iets mogelijk zijn om die ruiten naderhand nog te tinten, behalve natuurlijk een gekleurde band in de ruit plakken.
Groet, Henk Lith.<br><br>Bericht gewijzigd door: henklith, op: 2007/08/16 21:49
henklith

Berichtdoor Citrobenz » 16 aug 2007, 22:20

Hallo Henk,

Er zijn wel verschillende manieren om de ruiten later te tinten. Maar pas op want wettelijk mag het niet.
Weet niet of je wel eens naar programma's als blik op de weg e.d. kijkt, hierin komt het nogal eens voor dat er mensen hiervoor bekeurd worden. Het gaat dan volgens mij om de voorruit en de voorportierruiten. Die bekeuringen zijn niet mis!
Maar wellicht kunnen de agenten onder ons hier meer duidelijkheid over geven.

M.vr.gr. Henk
Groet,
Henk
Citrobenz
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1976
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor henklith » 16 aug 2007, 22:50

Hi Henk, blik op de weg is mijn favoriete programma :o)
Ik vind het ook heel belangrijk dat je de ruit niet vollegid blindeerd, dat is zeer onveilig, je kan dan geen oogkontact meer met de bestuurden krijgen, en onduidelijkheid is het grootste gevaar in het verkeer.
Maar de standaard tinting van Mercedes is geen probleem, dus zo iets zou ik wel graag hebben, maar om alle ruiten nu te gaan vervangen is me te veel van het goede.
Groet, Henk lith.<br><br>Bericht gewijzigd door: henklith, op: 2007/08/16 22:51
henklith

Berichtdoor R. Bakker 230CE » 17 aug 2007, 18:05

Het is mogelijk om je ramen te laten coaten volgens mij. Dan kun je ook zeggen van hoeveel % licht doorlaat je wilt.
Heb hier nog een site gevonden: http://www.glascoatinggooi-flevoland.nl/

mischien is het wat.

Groeten rik.
R. Bakker 230CE

Keer terug naar Techniek