Ik heb een vraag over de automaatbak en de kickdown van een diesel.
Ik heb gelezen dat bij normaal optrekken ze wegrijden in hun 2. Ik heb ook eens in een 200D (60pk) automaat, gereden en ook deze reed gewoon in zijn 1e trap weg. Net als de 240 van mij. Kan iemand dit verklaren?
Waar ik ook nog wat van wil weten is de kickdown. De kickdown doet het bij zo'n 60 Km niet meer. Onder de 60 schekelt ie nog terug naar de 3.
Toen ik een keer in een 200D (60pk) had gereden deed de kickdown het zeker nog bij zo'n 80 Km/u. Verder heb ik het niet geprobeerd want dan heeft het geen effect meer.
Ik ben geen racer, ik houd het op de snelweg altijd op 90 Km/u maar die kickdown moet het gewoon doen..
Ook doet stand 3 (S) het niet bij afdalend wegdek. Hij hoort dan toch naar de 3 terug te schekelen? Dat deed hij voorheen wel.
Evenals stand 2 (L) doet het niet bij afdalend wegdek. Bij omhoogrijden doen ze het gewoon.
De atf en oliezeefje heb ik uiteraard vervangen. Kan iemand mij wat tips geven om in iedergeval de kickdown weer goed te maken?
Groeten van Bob