[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4822: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4824: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4825: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4826: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
gezocht; iemand met kennis van zaken. : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 13:45

gezocht; iemand met kennis van zaken.

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

gezocht; iemand met kennis van zaken.

Berichtdoor superW123 » 19 aug 2007, 22:18

zoals sommige wel weten ben ik nog steeds bezig( al 1,5 jaar) met een trilling in mijn aandrijving van mijn 280coupé.
ik kom er niet meer uit (zie forum;
GEZOCHT :Rechter aandrijfas !!!!!!!!!!!!!!!!HELP!! by superW123

is er iemand op dit forum met kennis van zaken en die enigsinds in de omgeving van linschoten woont en die eens bij mij naar de Benz wil komen kijken ??

deze trilling moet toch te verhelpen zijn ???
superW123

Re:gezocht; iemand met kennis van zaken.

Berichtdoor 250petrolgrun » 21 aug 2007, 07:34

Betse Ron,

Wat ik mij kan herrineren heb jij een andere cardanas onder je wagen laten monteren. ( Op de nieuwjaars borrel liep je daar nog trots mee te slepen)

Nu mijn vraag wat mischien de oplossing is voor jou probleem!
Is die cardanas uitgebalanceerd?

Groet, Arno
250petrolgrun

Berichtdoor Rob Holewijn » 21 aug 2007, 09:41

Volgens mij zit er nog een rechter steek as onder onze sloper een 300DT. Moet je wel snel zijn want hij gaat zo weg. Is trouwens gratis.
Rob Holewijn

Berichtdoor Topasbrauner » 21 aug 2007, 12:06

Die is al weg Rob en was troep, net als de linker. Liggen beide bij oud ijzer. Helaas. Job
Topasbrauner

Berichtdoor Rob Holewijn » 21 aug 2007, 14:27

Volgens mij zijn ze van een 114/115 hetzelfde die hebben we ook wel liggen, maar die zijn van de club en kosten helaas 50 euro.
Rob Holewijn

Berichtdoor superW123 » 21 aug 2007, 17:54

even een resumé van de dingen die ik tot nu toe heb gedaan;
1. het vervangen van de hardyschijf voor en achter.
2. het vervangen van het steunlager plus rubber
3. laten balanceren onder de wagen van de cardanas (terberg hogeveen)
4. rechter steekas vervangen(vond ik verdacht) linker is goed.
5. complete wielen vervangen
6. lager nazien van cardanas het diff in(weet ff niet hoe die heet).

nou, da,s al heel wat dacht ik, ik zal ,s proberen uit te leggen hoe hij trilt;
het trillen begint bij +/- 40 km/pu ,en gaat harder naarmate ik harde rijd, het is een resonerende/dreunende trilling.
als ik gas geef word de trilling anders.
ikzelf ben er bijna van overtuigd dat het zo,n beetje onder mij in de tunnel vandaan komt.

@arno, waar het mij om ging is om er eens een ander oog naar te laten kijken, want ik heb mij ondertussen al helemaal blind zitten staren, en vier ogen zien meer dan 2.
of misschien dat caspar hier handig in is, ik weet niet maar ik weet het toch al niet meer.

ik weet wel dat ik er niet meer mee naar sneek(om maar een afstand te noemen) moet gaan
want ik rammel eruit.
ik heb liever onderdelen in mijn garage dan op de snelweg.
(ik weet nog 1 optie; cardanas achter losmaken en de wagen op sleeptouw nemen, als hij dan trilt komt het uit het diff of de assen.)

duss als iemand nog ideeën heeft ?????

gegroet; een depri superW123............ die ff niet zo super is.<br><br>Post edited by: superW123, at: 2007/08/21 18:11
superW123

Berichtdoor Toontje » 21 aug 2007, 19:21

hoi hoi
Grommel de Grommel heb ik net een heel verhaal getypt was ik ineens uitgelogd probeer het opnieuw

heb nog een tip voor je
zet de wagen vanachteren omhoog op bokken/assteunen op chasi(vast punt wagen komt uit de vering) wielen eraan laten voorwielen goed blokken laat iemand in de auto gaan zitten motor starten en op snelheid brengen tot punt waar het normaal begint desnoods hogere snelheid.
goed luisteren(met luisteren kan je al snel wat vreemds horen) en kijken
neem een lamp met goede licht opbrengst en kijk onder de wagen en vanaf vanachteren of je wat ziet (naar wat ik lees van jou zal je het al wel snel moeten zien )
zie/hoor je echter niets laat dan voorzichtig de rem bij intrappen wel op snelheid houden (dit niet te lang doen he ) zie je dan nog niets
Zet dan de bokken/asteunen onde de draagarmen zo dicht mogelijk bij de wielen (zakt weer in de vering minder ruimte om te kijken ) en kijk en luister weer.
zie je dan nog niets kan het nog van van voren komen .
als je er tegen op ziet om met die draaiende wielen onder de wagen te kijken en je woont in de buurt van rotterdam kan je altijd ff hier langs komen
groetjes toontje
groep rotterdam

zo eerst ff erop gezet voor ik weer kon beginnen
klein tipje van confusieus toontje weet het ben te oud om met poppen te spelen maar heb dat ooit ook wel eens gemaakt. neem een (shit komt weer zo'n moeilijk woord)stehtoscoop van de kleinekinderen afdeling 1 met holle slangetjes en voor zie het slangetje waar het schijfje opzit van een metaalen stift met punt wat je in het slangetje duwt zo heb je een mooi luister instrument (nog mooier is als je een profesioneel ding kan vinden )
groetjes toontje<br><br>Post edited by: toontje, at: 2007/08/21 19:29

groetjes toontje

www.hetvoorportaal.com
Toontje
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1985
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor superW123 » 21 aug 2007, 21:23

dat omhoogzetten heb ik al geprobeerd toon.
je ziet de hele ophanging heen en weer schudden, maar waar komt het vandaan? ik weet het niet.

het is in ieder geval vanaf de bak naar achter, want als ik rijd en ik zet hem in z,n vrij is het niet weg.
superW123

Berichtdoor superW123 » 22 aug 2007, 22:09

@toon ,als jij degene bent die ik zoek kan ik best ff naar rotterdam komen
deze week kan ik alleen zaterdagmiddag laat of zondag.

lat het ff weten op; r.vankleinwee@gmail.com.
superW123

Berichtdoor Trouwkoets » 22 aug 2007, 22:30

Trouwkoets

Berichtdoor superW123 » 22 aug 2007, 22:37

@caspar; ja dat was alleen om aan te geven dat het niet in de bak en motor zit.
ik word er zo ellendig van, je ziet de hele achtertrein schudden, maar ik zie niet waar het vandaan komt.
superW123

Berichtdoor electraglide » 23 aug 2007, 00:49

hey, waar woon je ergens in het land? wil wel een keer luisteren naar je probleem ik heb ook zoiets gehad bij mij was het de rechter aandrijf as

heb er een nieuwe ingezet met alles erop en eraan en het was weg
als je gebruikt spul pakt heb je kans dat je je probleem niet oplost
dat is wat ik je kan vertellen uit mijn ervaring groet rob
electraglide

Berichtdoor Boy » 23 aug 2007, 00:52

Even zo maar een schot voor de boeg.
Zitten de nylon centreerbusjes die over de centreerpen van de pignonas en hoofdas van de bak gaan er wel in. Of zijn die niet uitgelubbert ?

Komt wel eens voor na doorrijden met gare hardyschijven
Boy

Berichtdoor superW123 » 23 aug 2007, 08:27

@electraglide; ik woon in linschoten, bij woerden.ik heb de rechteras vervangen voor een gebruikte,zou wel heel toevallig zijn dat die net zo slecht is ...toch ?, maar niet onmogelijk.
ik voel een trilling ,die veranderd als ik gas geef,met volgens mij de snelheid van de cardanas, ik zou denken aan het steunlager, maar dat is nieuw.

@boy; die nylon bussen zagen er ok uit, maar hij is na het vervangen van de schijven en het steunlager gebalanceerd bij terberg, dan zou het goed moeten wezen...toch ?
superW123

Berichtdoor 200d automatik 1979 » 23 aug 2007, 14:07

Yo,

Ik heb ook een dreun gehad die van onder de tunnelbak uitkwam.
Was het tussenlager v/d aandrijfas in mijn geval.
Is een lager met gevulcaniseerd rubber er omheen. Bij mij was die rubber dus gaar. Ik heb toen beide vervangen.

Het heeft wel ff geduurd voor ik er achter was wat er aan de hand was.
De Molen banden in Son kon het niet vinden, de Siba en V/d Brandt MB in Uden konden het ook niet vinden. Toen heb ik er een telefoontje aan gewaagd naar Harrie Puite, en die vertelde me meteen, vervang die tussenlager met rubber maar! Harrie is goud dus!

gr Ton
200d automatik 1979

Berichtdoor superW123 » 23 aug 2007, 16:53

ton, het klinkt naar mijn mening ook naar dat lager, maar die heb ik vervangen evenals het rubber en de hardyschijven en daarna is het geheel gebalanceerd bij terberg in hoogeveen, dan zou ik dat deel van de aandrijving toch alvast uit kunnen sluiten ?
superW123

Berichtdoor Trouwkoets » 23 aug 2007, 17:12

OK, wat houden we dan over? Differentieel en steekassen?
Trouwkoets

Berichtdoor superW123 » 23 aug 2007, 18:38

inderdaad, 1 steekas vervangen, maakte niets uit.
ingaande lager vanaf cardan het diff in bekeken, niets mis mee.
trilling heeft de snelheid van het cardan, dus zouden volgens mij de steekassen afvallen, die draaien langzamer...toch ??
snap je waarop ik mij blind zit te staren..want WAT IS HET WEL dan.
groet...ron
superW123

Berichtdoor 200d automatik 1979 » 24 aug 2007, 09:44

Yepz, dan kun je die wel uitsluiten zou ik zo zeggen.
Al klinkt wat je beschrijft wel hetzelfde als die tussenlager.

Bij mij begon het dreunen toen bij 60km/u en daarboven steeds harder. Bij gas los werd het dan minder.
Als het bij jou ook bij gas los minder is, zou het in ieder geval in de aandrijflijn moeten zitten.
Succes man!

Als je me ff pm't, kan ik je wel de wis cd toesturen, kan je ff kijken hoe de aandrijflijn exact in elkaar zit.

Gr Ton

Post edited by: 200D automatik 1979, at: 2007/08/24 09:51<br><br>Post edited by: 200D automatik 1979, at: 2007/08/24 09:53
200d automatik 1979

Berichtdoor superW123 » 24 aug 2007, 13:44

superW123

Volgende

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto