[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Een piepje... : Techniek - 2

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 09:34

Een piepje...

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Re:Een piepje...

Berichtdoor Martijn 230TE » 20 aug 2007, 20:11

De katalysator zit er nog netjes onder. Zolang ik er geen last van heb, laat ik hem zitten.
Woensdag voor de APK.
Ik zal de monteur daar ook eens vragen naar het "piepje".
Martijn 230TE

Berichtdoor Martijn 230TE » 22 aug 2007, 16:00

Zo, vandaag voor de voorkeuring geweest.
De uitlaat is nog helemaal goed. Deze laat ik er dus mooi onderzitten totdat....
Hij is alleen nog niet goedgekeurd. :(
De hoesjes van de fusee kogels zijn stuk en moeten vernieuwd worden. Ik heb al twee nieuwe exemplaren, maar ik krijg de moer met geen mogelijkheid los. Al wel ingespoten met wd40 dus misschien dat het morgen lukt en anders de man in de garage vragen of hij hem los kan krijgen.
Verder was het linkervoorwiellager versleten. Deze opgehaald en erin gezet. Hij zoemt weer als een tevrede bijtje.
Als ik de parkeerrem blokken ook weer gangbaar heb kan ik hem ter keuring aanbieden. Mijn geduld wordt op de proef gesteld.....
Martijn 230TE

Berichtdoor Hans230CE » 22 aug 2007, 16:34

Betreffende de parkeerrem, het lijkt zo dat je een automaat hebt, en dan gebruik je dat ding dus nooit!! Maar ik doe geregeld tijdens het rijden de parkeerrem licht indrukken en dan lossen en zeker voor ik naar de keuring rij. Zo blijft hij altijd in goede toestand en de remmen schoon, als je dat niet doet wil de boel nog wel eens gaan vastzitten.
_________________________________________________________________________________

A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Coupe280 » 22 aug 2007, 18:33

martijn
je weet dat er een splitpen door die moer zit????
voorwiel lager hoort niet te zoemen !!!!
ik vertel het maar omdat ik niet weet hoeveel jij aan je auto sleutelt
als het overbodig was beschouw het maar als niet gelezen
mvrg tonnie
Coupe280
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 280C
Bouwjaar: 1967
LPG: Ja

Berichtdoor Martijn 230TE » 22 aug 2007, 19:53

Dank je coupé...
Ik sleutel al vanaf 2000. Ben begonnen met een W115 240D 3.0 en op dit moment dus aan de 230TE.
Maar alle reactie is welkom hoor.
Dat van die splitpen wist ik dus niet en is dus een waardevolle aanvulling.

Zo zie je maar weer, klus en sleutel je al een aantal jaren, leer je weer iets nieuws. Ik denk dat hij dan ook beter los wil...!!!

Merci !
Martijn 230TE

Berichtdoor Coupe280 » 22 aug 2007, 20:08

martijn
ik heb me waarschijnlijk vergist .
ik ging er van uit dat je eerst de stuurkogels los moest hebben .
om de onderst fusee los te maken.
alleen door de moeren van de stuurkogels zitten split pennen
de moeren van de onderste en bovenste fusee zijn zelfborgend,
sorry voor de foute informatie
mvrg tonnie
Coupe280
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor Coupe280 » 22 aug 2007, 20:15

martijn
als je toch de onderste fusee los moet hebben.
kan je makkelijker ook de stuurkogel los maken .
dan kan je er veel beter tussen met een kogeltrekker.
mvrg tonnie
Coupe280
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor Martijn 230TE » 22 aug 2007, 21:01

O, maar ik haal niet de kogel eruit !
Ik moet alleen het rubberen kapje vervangen.

Wat de splitpen betreft, kon ik mij al niet herinneren dat ik die vanmiddag had gezien. Ik zit nu met mijn neus in de Reparatur Anleiting 290 / 291.

Morgen weer proberen en nu met een ringsleutel 22.

Toch nog bedankt.
Martijn 230TE

Berichtdoor Martijn 230TE » 23 aug 2007, 14:44

Nou, de moer is losgekomen, maar ik krijg de fuseepen met geen mogelijkheid uit de draagarm. Zelfs niet met een paar ferme klappen van een hamer met een gewicht van 1,25 kilo !!!!!
Dit is dus echt balen !!!
Martijn 230TE

Berichtdoor Coupe280 » 23 aug 2007, 18:21

martijn
dat bedoelde ik daarvoor ben je eigenlijk die kogeltrekker nodig
om die fuseepen van elkaar te drukken en dan nog moet je er met een zware hamer bij!!!
om welke kogel gaat het eigenlijk de bovenste of onderste of allebeide????
wat ik zei als je de onderste los moet hebben kan je beter eert de bovenste losmaken dan de stuur kogel daarna kun je de draagarm alle kanten opzwenken kun je er beter bij met een kogeltrekker.
denk er wel om niet boven op de moer slaan .
als je toch moet slaan alleen aan de zijkanten slaan anders heb je gegarandeerd je schroefdraad kapot
mvrg tonnie
Coupe280
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor Martijn 230TE » 24 aug 2007, 08:47

Hoi,

Ik heb de strijd opgegeven. Volgende week vrijdag gaat de Benz naar de garage.
Martijn 230TE

Vorige

Keer terug naar Techniek