[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Vering : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 18:51

Vering

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Vering

Berichtdoor Fonskew123 » 09 maart 2006, 09:02

Mijn 300TDT 'slaat' erg als ik over een ongelijke weg rij. Wat zal dat zijn. Klopt het dat ik olieveren heb, en dat die lekken? Is dast een dure reparatie?
Fonskew123
 


Antwoord:Vering

Berichtdoor Weizengelb » 09 maart 2006, 11:19

Op de TD zit achter standaard niveauregeling. Dit zijn stalen veren maar hydraulisch geregelde verende schokbrekers. Deze kunnen lek zijn, dan zijn ze stuk, maar dan verlies je ook olie uit je niveauregelingssysteem (tankje onder de motorkap).
Kijk ook eens naar je stabilisatorstangen (zoals Ron eerder opmerkte in zijn topic over zijn remmen). Als hier speling op zit dan hoor je een kloppend geluid.

Groetjes,
Mathieu
Das Beste oder Nichts!
Avatar gebruiker
Weizengelb
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 2689
Geregistreerd: 20 jan 2006, 13:38
Woonplaats: Eindhoven
Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1972
Automaat: Nee
LPG: Nee


Antwoord:Vering

Berichtdoor MajikSimon » 09 maart 2006, 14:55

Er zijn relatief veel problemen met die hydraulische achtervering bij TD's

Maar meestal zijn niet de schokbrekers zelf kapot, maar is de afstelling verkeerd of zit er ergens een lek (in de leidingen).Ik zou als eerste eens kijken hoeveel olie er nog inzit, (ronde tonnetje voor in de motorruimte)

Eigenlijk hoort bij starten de achterkant omhoog te komen, een paar centimer, net zoals bij een citroen.
Er zitten ook een soort " bollen" in het systeem, welke ook kapot kunnen zijn, zijn bij db depot.de te krijgen...ik dacht ongeveer 70 euro.

Ook moet het systeem op druk worden gebracht door een pomp, daar kan ook het probleem zitten

De afstelling kun je op een brug met lopende motor controleren, het gaat met een soort tandradje dat je kunt verspringen/ verzetten, een tandje is ongeveer 2 a 3 cm hoger of later, vaak zit in dit gebied de zaak aardig vast geroest / vast door vuil etc. Daardoor reageert de nivocontrole vd auto dus ook niet goed.

Alleen doen op een brug, auto kan ook direct omlaag komen en dan zit je klem!!!

Ook kan er wat afgebroken zijn, juist in dat gebied van dat tandradje wat je kunt verzetten.

Ik zou beginenen met olie checken evt bijvullen en dan op een brug kijken hoe de zaak eruit ziet.

Sorry dat ik het even niet specifieker kan zeggen maar het is een tijdje geleden dat ik eraangesleuteld heb.


zie ook hier

http://mercedes-w123.net/Helpline_02.htm

success.............<br><br>Bericht gewijzigd door: majiksimon, op: 2006/03/09 13:56
MajikSimon
 


Antwoord:Vering

Berichtdoor Fonskew123 » 18 maart 2006, 10:22

nu je het zegt, voorheen deed hijdat inderdaad, zoemen en omhoog komen als een citroen, dat is nu weg?

Pomp stuk?
Fonskew123
 


Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 47 gasten