Even uitleggen, Mijn 200D (sleutelstarter) springs perfect aan, Leerlaufknopje gewoon in de startsatand, (helemaal linksom), schakelaar in de voorgloei stand, laatste nieuws opslaan uit het ochtend blad, en ja hoor lampje is gedoofd :0)
Nou schakelaar in de startstand, en de motor start bijna onmiddelijk, blijft dan ook enkele seconden rustig toeren maken, maar dan lijkt het wel of er afen toe een cilinder niet werkt, motor gaat daardoor wat schudden, maar meestal is die fase na een half minuutje ook weer voorbij.
Dan draaid de motor gewoon zoals het door Mercedes bedoeld is geworden.
je kan dan heel langzaam het spelletje beginnen met de leerlauf wat terug te zetten.
Maaaaar,,, nu kwam ik afgelopen vrijdag weer op de de parkeerplaats in Harlingen, na een verblijf van een week op Terschelling, en weer de nomale start voorgang voorgenomen, (krant had ik op de boot al gelezen, dus maar dom voor me uit zitten kijken een half minuutje), en weer liep de motor eerst even goed, en toen begon het schokken weer!
Maar wat ie eerst nooit deed, nu sloeg de motor ook af!!
Weer gestart, even lopen en weer afslaan, mijn teperatuur begon wat op te lopen, dus raamje maar helemaal open.
Zo heb ik nog 2 of drie maal gestart, alvorens hij dacht laat ik nu maar blijven lopen, want mijn baastje is niet te stoppen!?
Met wat klamme klautjes van de parkeerplaats gereden, prima, no problema
de bak rustig naar Utrecht gestuurd, en hij bleef verder prima rijden.
Maar mijn vraag (na dit korte inleidinkje) is natuurijk wakandawezen??
IK hoop enkele diesel goeroe's (ik dank aan Willem/boy) aan te kunnen sporen om daar iets verstandigs over te zeggen, in elk geval alvast bedankt in deze.
Groet, Henk Lith.