door 250petrolgrun » 27 aug 2007, 20:37
Beste Leden en vrienden van de Club,
Ik ga jullie even mijn ervaring laten delen over de Nordschleife haha...
Afgelopen weekend op bezoek bij mijn schoonouders in het golf en feriën resort te Cochem zo'n 40 kilometer verwijderd van de Nürburgring, tja en dan ik kan ik het niet laten om hun even de baan te laten zien.
Dus aan het eind van de middag de koers uitgezet naar het bekende baantje bij Nürburg, waar je tegen betaling van €19,- per rondje, en op eigen risico de baan op kan.
Zo'n rondje is ongeveer 21 kilometer lang en het is een oud F1 circuit wat de hekken moest sluiten in 1976 na het ongeval van Niki Lauda die met zijn Ferrari in de bocht Bergwerk de macht over het stuur verlor en in brand vloog.
Heden ten dage is het een geliefde baan bij, autofabriekanten om te testen, voor touristen om eens zonder kans op een bonnetje het maximum uit hun wagen te halen en voor autosport fanaten om eens low budget te racen.
Bij aankomst op het circuit was de BMW E30 club aan het boenderen aldaar, die de baan een paar uur hadden gehuurd en wij tot 17:20 uur moesten wachten voordat we de baan op konden. Op het terras was het geluid van langs rasende E30's goed te horen en moesten we af en toe het gesprek staken van het lawaai als er 3 of vier naast elkaar reden.
Dus had ik 1 1/2 uur de tijd om een mooie sigaar te branden en de kat uit de boom te kijken wat er allemaal voor PITSPOEZEN en ander GESPUIS rondloopt bij zo'n race baantje.
Het opmerkelijkste geval was een Audi RS6 oud type met 4 flessen nitro en 4 flessen lachgas en 16inch remschijven goed voor zo'n slordige 500PK BROoooooooaaawwwww............ Om de boel koel te houden had de Engelsman ook nog waterinjectie laten monteren.????
Maar goed, Het uur is aangebroken om met de 250 de baan op te gaan.
Vrouw en Schoonmoeder bleven aan de kant( scheelt weer gewicht en gaan we dus harder hahahaha....) Schoonvader voorin en Lindsay op de achterbank met fototoestel om te filmen( helaas na een minuut of 10 geheugen vol.)
De slagboom door en, de 250 de sporen gegeven, 140km op de klok voor de eerste bocht. Nu gaat het gebeuren ik kom koppel en PK's te kort voor dit Circuit. In de stad maak ik iedereen gek maar, op de racebaan is het een anderverhaal. Het model 31 jaar oud zo ook de techniek en de M123motor heeft zijn sporen 40jaar achter zich liggen dus, het ging gewoon niet. Ik voelde me een soort Spyker tussen de Ferrari's en Mc Laren's.
Van alle kanten werd ik voorbij gereden, terwijl ik op het maximum van de W123 250 reed en met piepende banden door de bocht ging, terwijl de achter kant af en toe licht uitbrak en met tegen sturen corigeerde.
De GT3's, MB W201 2.5 16V, Porsche Carrera's, Audi's, BMW's Motorfietsen enz enz raasde mij voorbij, terwijl ik met het zweet in mijn handen het beste uit de W123 probeerde te halen.
Ik kom een bocht uit, en ja hoor licht er een motorfiets voor me neus en de bestuurder op de curvstone kronkelent van de pijn. Ik vol in de ankers de ABS deed zijn werk maar, achter mij reden er ook nog een paar die met minimaal 180km/u de bocht uit kwamen. Alles werd met moeite ontweken en het geluid van piepende banden die tot stilstand kwamen zal ik nooit meer vergeten.
5 Deelnemrs stopte om de motorijder te helpen en de baancommissaris te bellen die de baan kon sluiten. Van de motor was weinig meer over. Dan moet je nog zo'n 15 kilometer met het zweet in je handen het rondje afmaken met in je gedachte de motor rijder.
Met een W123 250 die niet geschikt is voor het circuit maar, voor rustig en vlot te te touren!
Al met al was het een geweldige ervaring, al had ik meer van de MB W123 250 verwacht omdat, ik door de Hofstad zo hard ga... hahahahaaa..
Maar ja we hebben hier ook geen heuvels hè! en dan hoeft hij niet te klimmen, op de Nordschleife dus wel met 140PK en de rest minimaal 200PK's
Foto en filmpje houden jullie nog te goed. Die is nog in Duitsland en komt vrijdag hier naar toe!
Groeten, Arno<br><br>Post edited by: 250petrolgrun, at: 2007/08/27 20:42