[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
vreemd geluid bij optrekken : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 18:55

vreemd geluid bij optrekken

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

vreemd geluid bij optrekken

Berichtdoor Emile » 31 aug 2007, 20:57

Als ik wegrijd hoor ik wel eens een vreemd geluid het is een zacht geluid lijkt weg te komen onder de middenconsole klinkt als ik het moet omschrijven alsof er een vlieg zit opgesloten in een potje of iets dergelijks of op het onsnappen van een beetje lucht .

iemand een idee waar ik het moet zeggen
Emile

Re:vreemd geluid bij optrekken

Berichtdoor Govert » 31 aug 2007, 22:40

Emile, vertel bij technische problemen welk type W123 je hebt en welke geinstalleerde opties er zijn. Ook helpt het als je vertelt of er verschil is tussen warm of koude motor, hard of zacht optrekken, of je een automaat of handschakel hebt etc. etc. Beter teveel informatie dan te weinig.

Als ik het zo hoor is er een lek in het vacuumsysteem. Zitten je stoelen wel vast?
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Emile » 01 sep 2007, 06:13

Hoi Govert

Ja je hebt gelijk realiseerde me dat al toen ik het bericht al geplaatst had.Het gaat om een 230 coupe automaat ik rijd altijd gewoon rustig weg maar het is wel alleen vanuit de stilstand.Ik dacht zelf ook aan het vacuumsysteem want de stoelen zitten inderdaad niet vast maar ik weet niet of dat eerder wel het geval was

Hoe controleer ik dit ik heb nog een hoop te leren

Groet,Emile
Emile

Berichtdoor Emile » 02 sep 2007, 14:38

Wie kan mij even op weg helpen dit probleem op te lossen .Ik heb geen idee waar ik moet beginnen

alvast bedankt
Emile

Berichtdoor Martijn 230TE » 02 sep 2007, 14:48

Hoi Emile,

Het is inderdaad mogelijk dt het je vacuumsysteem is. Dit is een tijdrovend klusje omdat je de elementen die in de deur en stoelen zitten moet controleren. Dat wil zeggen ze opzoeken en kijken of de rubbers nog heel zijn. Tevens gelijk ook de slangen controleren (geel met een rode of groene streep)Als dit allemaal okay is dan zit er hoogst waarschijnlijk ook nog een vacuumaansluiting op je automaatbak. Je radt het al, deze moet je ook controleren.
Als dit allemaal goed is en het euvel is nog niet verholpen dan is er een kans dat het membraan bij de vacuumpomp bij de motor niet meer heel is. Die moet je dan vervangen. Maar dat is weer een andere klus die niet 1,2,3 gedaan is.

Zoek eerst het andere maar uit. Succes ermee.
Martijn 230TE

Berichtdoor Emile » 02 sep 2007, 16:25

Zitten die rubbers in de stoelen of er onder en waar zit de aansluiting op bak binnen of onder de auto.Wie heeft ervaring met dit probleem of mogelijk wat fotos hoe het eruit ziet.Auto schakelt trouwens perfect dus ik denk dat daar geen probleem is of of zie ik dat verkeerd.
Emile

Berichtdoor Pietje » 02 sep 2007, 19:02

Martijn bedoeld de rubbers waarmee de slangetjes aan elkaar verbonden zitten.
In de stoelen zitten er enkelen, zowel aan de onderzijde als in de rugleuning.
Doet je deurvergrendeling het nog wel?
Zo ja, dan hoef je vermoedelijk niet daar te kijken. (Je stoelen vergrendelen alleen met deuren dicht en lopende motor)
Zo nee, zou ik als eerste daar eens kijken.

Controleren is wat lastig van de slangen (en/of verbindingsrubbers), dat gaat met een vacuumpompje. Als er ergens een gaatje zit, geeft-ie geen/minder druk door.<br><br>Post edited by: Pietje, at: 2007/09/02 19:51

Pietje

Berichtdoor Martijn 230TE » 02 sep 2007, 19:10

Nou, ik bedoelde niet alleen die rubbers. Maar het is altijd goed om ook die rubberen koppelingen te controleren. Ik bedoelde in eerste instantie de rubberen membranen op de potjes.
Die zitten overigens onder je stoelen en niet erin, gelukkig.
Martijn 230TE

Berichtdoor Toontje » 02 sep 2007, 19:12

hoi hoi
Mmmmmmmmmmm ik ken dat wel een geluidje van ontsnappend lucht heb dat wel eens als ik snel optrek en dan achter in mijn zetel word gedrukt ontsnapt er wel eens wat lucht (of zou het komen na de erwtensoep)
maar vacuum lekjes zijn moeilijk te vinden op het werk zetten we er altijd een lichte overdruk op als we ergens een vacuum lek hebben en dan afzepen (is niet aan een Benz hoor maar principe is het zelfde)
groetjes toontje
groep rotterdam

groetjes toontje

www.hetvoorportaal.com
Toontje
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1985
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Emile » 05 sep 2007, 09:00

Allemaal bedankt zover zal eens kijken of ik het kan vinden
Emile

Berichtdoor Ron » 06 sep 2007, 22:58

tja, het geluid doet zich voor tijdens het optrekken. Dus niet als de motor stationair loopt. (of doet ie dit ook als je de automaat in N hebt staan en gas geeft?). Zodra je gas geeft daalt het vacuum in je inlaatspruitstuk (immers: je gasklep gaat open en de lucht kan beter in je inlaatspruiitstuk komen).

Ik vermoed dat het juist niet in je vacuum systeem zit. Waar het wel in zit is enkel en alleen afhankelijk van een goede omschrijving van je probleem(geluid)

Ron
Ron

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto