[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Auto uit balans : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 16:34

Auto uit balans

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Auto uit balans

Berichtdoor bertkrijgsman » 05 sep 2007, 12:27

Tijdens het optrekken voor een stoplicht vanmorgen moest ik meteen linksaf slaan reed niet sneller dan 10 km/h echter mijn auto draaide 180 graden, ik had dus mazzel er is mij door iemand verteld die dit mee heeft gemaakt dat dit aan de schokbrekers kan liggen hetgeen mij verbaast omdat ik dacht dat deze alleen fungeren als opvanger voor hobbels, kan deze persoon het goed hebben of kunnen jullie me zeggen waar ik op moet letten?
bertkrijgsman

Re:Auto uit balans

Berichtdoor Semrick » 05 sep 2007, 13:08

Hallo Bert,

Schokbrekers hebben wel degelijk invloed op de wegligging.
Met versleten schokbrekers is in iedergeval de remweg langer en ook kunnen de wielen (met name bij een wegdek met veel korte onevenheden achter elkaar) het contact met het wegdek kwijt raken waardoor de letterlijk van de weg zou kunnen stuiteren.
Ik kan me echter niet goed voorstellen dat versleten schokbrekers er de oorzaak van zijn dat de auto in een bocht 180 graden draait.

Ik denk dat je in dit geval de oorzaak ergens anders moet zoeken.
Bijvoorbeeld in de toestand van het wegdek. Mogelijk lag er olie op de weg die in combinatie met regen zorgt voor gladheid.
Zeker met de achterwielaangedreven Benz sta je in een haakse bocht zo andersom op de weg. Ookal reed je maar 10 km/u je was wel net aan het optrekken ( 1e of 2e versnellling) waardoor er veel vermogen naar de achterwielen gaat.
Het kan natuurlijk geen kwaad om je schokbrekers een keer na te laten kijken maar ik denk niet dat het daar aan heeft gelegen.
Ik ga er overigens van uit dat je banden nog genoeg profiel hebben. Zo niet dan zou het ook daar aan kunnen liggen (maar alleen als de weg nat was). Op een droge weg hebben gladde banden een prima grip maar als het gaat regenen ben je aan de beurt....
Groeten,

Rickert
Semrick
Erelid

Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto