[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
startmotor demonteren : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 15:25

startmotor demonteren

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

startmotor demonteren

Berichtdoor Claus » 02 jan 2008, 14:34

Heeft iemand ervaring met het demonteren van een startmotor van een 230E ('82)? Alle bouten/moeren gaan netjes los, maar ik krijg 'm met geen mogelijkheid langs de motorsteun 'gedraaid'. Moet ik eerst de motorsteun verwijderen, of doe ik ik iets niet goed? Bvd voor reacties. Claus.
Claus

Re:startmotor demonteren

Berichtdoor Wiebren240D » 02 jan 2008, 19:39

Hallo Claus

ja een 230E van 82 dat is volgns mij een M102 moter of heb ik het mis?

of is het nog het ouwe type moter vraag mij niet naar dat type weet ik echt niet.

maar ik heb ook al eens zo een klusje gedaan je bent langer met het uit bouwen bezig dan met de hele revisie.
ik zeg gewoon de motersteun los en dan pak je de startmoter er zo van af en als je hem er weer op zet vergeet je dat kleine plaatje wat aan de voorkaant van de startmoter zit daar zit ie ook mee vast als die weg is zet je de startmoter er zo weer op zonder moeite en het hindert niks is bij mijn diesel ook zo en die is wel even zwaarder hoor zit gewoon met 2 bouten vast.

ik wens je veel suc6 met het maaken.
groeten van Wiebren ut Snits
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor JantjeV8 » 02 jan 2008, 20:17

Wellicht ten overvloede:
De motor even van onder het carter opkrikken, dan de steun verwijderen en vervolgens de startmotor, montage in omgekeerde volgorde.
Succes
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Claus » 03 jan 2008, 11:31

Ok. Motorsteun eraf dus. Ik weet genoeg. Bedankt Wiebren en Jan.
Claus

Keer terug naar Techniek