[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
mistlampen - achterruit verwarming : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 12:26

mistlampen - achterruit verwarming

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

mistlampen - achterruit verwarming

Berichtdoor Leon » 06 sep 2007, 22:04

LS,

2 vraagjes:

1. mijn mistlampen doen het niet (wel aangesloten), waar moet ik eerst gaan zoeken? schakelaar? relais? zekering?

2. ik dacht een ruit zonder achteruitverwarming te hebben (wel knopje op console), maar nu zie ik hele fijne lijntjes verticaal door de ruit lopen. Klopt dit?

gr

Leon
Leon

Re:mistlampen - achterruit verwarming

Berichtdoor Citrobenz » 06 sep 2007, 22:16

Hallo Leon,

Denk dat je gewoon eerst moet kijken of de lampjes niet stuk zijn, meet of er daar stroom staat

Achterruit met verticale lijntjes heb ik nog nooit gezien, maar ja weet het niet zeker. zitten er op de zijkant van de achterruit ook stekkertjes op de ruit dan?

succes
Henk
Groet,
Henk
Citrobenz
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1976
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Lode » 06 sep 2007, 22:25

Dat is de dure achterruit met onzichtbare verwarming. Grote kans dat die niet meer goed werkt. Was een prachtig mooi maar kwetsbaar systeem. Even wachten op koudere dagen. Kan je vanzelf aan condens dien of de boel nog werkt. Bij mij werken nog maar drie lijntjes of zo. Toch een spleet van 1,5 cm om door te kijken. Gelukkig lekt mijn Benz nergens en is condens nauwelijks een probleem.
Lode

Berichtdoor klaasyellow » 07 sep 2007, 07:03

heb zelf ook verticale lijntjes door de achterruit lopen, je ziet ze inderdaad bijna niet, en alles werkt nog zoals het hoort.
klaasyellow

Berichtdoor Leon » 08 sep 2007, 17:37

Eens even gekeken bij de bron: de lamp.

H3 lampjes doet het nog, maar de fittingen zijn helemaal gecorrodeerd. Dus weerstand te hoog, dus zekering eruit. En achter dus ook niks. Nu snap ik ook waarom iedereen zo vloekt op het zekering dekseltje.

Eerst maar eens kijken of ik de lampen eruit kan krijgen zonder de plastic houdertjes af te breken. Dan even schoonkrabben.

Toch raar dat deze auto pasgeleden de APK heeft gehaald op deze manier.
Leon

Berichtdoor Citrobenz » 08 sep 2007, 18:06

Hallo Leon

Voor de APK hoeven mistlampen niet te werken.

Als de achtermistlamp het wel doet is het ook verplicht dat je controle lampje werkt.

Als de voorste mistlamp werkt moeten ze alle twee branden en moeten ze ook goed afgesteld staan, plus dat de blakers goed moeten zijn.

Dus als geen van de mistlampen werkt is er voor de APK niks aan de hand.

Maar veel succes met de reparatie

groet
Henk
Groet,
Henk
Citrobenz
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1976
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Leon » 19 sep 2007, 23:26

zo.. ondertussen weer mét mistlicht. Alleen nog 1 reflector netjes terugkrijgen in die plastic clipjes aan de onderkant.

Mijn achterruit verwarming doet het volgens mij voor 80%, ik mis een stukje linksachter. Nothing to worry about.

gr

L.
Leon

Keer terug naar Techniek