door klaasyellow » 05 sep 2007, 21:49
ben zelf vorig jaar enorm aan het zoeken geslagen naar een W123, en ik wilde er eigenlijk een met een m110 motor, oftewel de 280 zescylinder.
Navraag gedaan bij verschillende lpg-inbouwers en tot de conclusie gekomen dat een 230 motor beter paste bij het lpg-verhaal, mede gezien de ervaringen die de betreffende inbouwers hadden met de m110(injectie)motor.
Vooral op het gebied van backfires e.d.
Nu heb ik dus een 230E met LPG installatie, en ik moet zeggen dat ik er laaiend enthousiast over ben, een gem. verbruik van 1:8,3 en tot nu toe geen enkel probleem gehad.
Ik rij er nu een jaar mee, en 40.000km gereden.
Mijn goede buurman heeft een 280SE met LPG en tot nu toe 3 keer een backfire gehad, met schade en de bijbehorende kosten..
en toch denk ik, met regulier onderhoud en op tijd de onsteking vervangen(kabels, bougies e.d.) dat die problemen wel mee vallen, en een zescylinder is toch wel mooi hoor, alleen het geluid al.
Aangezien ik nu weinig km maak(ivm werk) zal de volgende W123 zeker een zescylinder worden, maar dan op benzine dat wel.