[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
olie uit contactslot : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 09:28

olie uit contactslot

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

olie uit contactslot

Berichtdoor W123 » 07 sep 2007, 17:57

Hallo:

Bij mijn 300D komt sinds kort olie uit het contactslot (druppels).Ik heb het de eerste keer dat ik het merkte nagekeken en de olie komt uit de 2 vacuum slangentjes die aan het contact zitten.Ik heb toen met remmenreiniger de slangen van binnen doorgespoten om te kijken waar de olie ergens vandaan komt.Deze slangen gaan naar de brandstofpomp en naar de vacuumslang tussen rembekrachtiger en via een pomp naar het luchtfilter.Ik heb er een tijdje geen last meer van gehad en nu vandaag weer een paar druppels olie op de mat gevonden.Weet iemand waar dit vandaan komt??

MVG

Ron
Avatar gebruiker
W123
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 109
Geregistreerd: 06 sep 2006, 21:40
Roepnaam:
Type wagen: 200
Bouwjaar: 1980
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:olie uit contactslot

Berichtdoor Boy » 07 sep 2007, 21:50

Jammer dat je het bouwjaar niet even vermeld.
Het vacuumbalgje op je brandstofpomp zal lek zijn.
OF de membraan in je vacuumpomp.
Als je vacuumbalgje op de pomp lek is zal de motor na contact uitzetten langzaam afsterven.
Daar schrijf je niks over dus zal het de vacuumpompmembraan wel zijn.
Kijk maar even of de slang van de vacuumpomp naar de remservo vol met olie zit
Boy
 


Re:olie uit contactslot

Berichtdoor 116turbodiesel » 08 sep 2007, 19:22

100% zeker dat de membramen in je vacuumpomp versleten zijn. Mijn pomp was ook kapot nieuwe pomp duizend euro.
Ik heb de mazzel dat in mijn auto een (dubbele) pomp zit die ze maar een paar jaar hebben gemaakt. Technisch hoogstaand maar zeer duur. Heb toen twee revisie setjes gekocht. Dat koste me maar 180 euro en hij doet het weer als nieuw.
Het makkelijkst zie je het aan de slang die van de pomp naar de ketel van de rembekrachtiger loopt die was zwart van de olie. Ik denk dat jouw vacuumsysteem vol met olie zit. Hij zal met accelereren knap roken denk ik. Revisieset halen voor de pomp en klaar is Kees. Hij zal nog een paar weken blijven roken todat alle olie is verbrand. Het systeem reiningd zich zelf. Al zou ik wel die slang naar je rembekrachtiger goed schoonmaken. Op de foto's kan je de nieuwe onderdelen zien. Tis even een werk maar goed te doen, ook zonder veel ervaring. Hij pakt maar 1 foto, ben niet gemachtigd om die andere foto te laden? Vreemd! <br><br>Post edited by: 116turbodiesel, at: 2007/09/08 19:24

116turbodiesel
 


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten