door BenzBaas » 08 sep 2007, 23:09
Ik heb nu een diesel (160km/dag), maar in het verleden heb ik een LPG auto gereden. Dat was een goede auto, met een G3 systeem. Toch is het minder betrouwbaar dan diesel. Er zit gewoon een hoop meer techniek in een LPG auto en dat is kwetsbaar en ook duurder in onderhoud. Je moet dat systeem af en toe schoon laten blazen en onderdelen laten vervangen, dat werk. Bovendien zit je met die tank. Je moet Jeroen eens vragen, die heeft een LPG onderbouw laten zetten. Ringtank-op-zijn-kant is af te raden, beweren ze ergens op dit forum. Je staat ook veel vaker aan de pomp met LPG of je moet een forse tank in laten bouwen. In de praktijk is vaak tanken heel ergerlijk. Of je handen er nou schoon van blijven of niet. Bovendien kun je lang niet overal LPG krijgen, zeker niet bij die goedkope onbemande tankstations.
Diesels zijn wel lawaaiig, zwaar en traag. Je kunt er nauwelijks mee scheuren en dat lukt met zo'n 230 heel aardig. In een diesel ga je lekker toeren, genieten van het geronk van de auto en de heerlijke wegligging.
Maar wel is de hetze tegen ouwe diesels aardig op gang aan het komen en het is niet mogelijk bij onze benzen een roetfilter te laten plaatsen. Daar komt nog narigheid van vrees ik...
Daarom moeten ze (hup Paul!!!) ook opschieten met dat onderzoek naar LPG in... diesels!