door BS82 » 10 sep 2007, 15:15
Hallo,
Ja kijk maar even bij topics, bluemoon heeft iets geschreven over het vervangen van mijn voorruit.
Enige tips kan ik nog aan toevoegen:
Als je de chrome strip eruit haalt moet je er niet alleen op letten dat er geen knik in komt, maar zelfs een kleine verbuiging moet je zien te voorkomen aangezien het dan iets moeilijker wordt om deze er mooi strak in te zetten naderhand.
Strip kunt je gewoon met een schroevedraaier of iets van hard plastic eruit wrikken (voorzichtig). Deze bestaat trouwens uit 3 delen. Rubber en carosserie goed schoonmaken (terpetine/wasbenzine)
Daarna de linker binnenkant van je stijl eruit klikken zodat je bij het rubber kunt komen.
Het rubber hebben we met harde hand eruit gehaald aangezien mijn oude vooruit nogmaals knapte, maar die werd toch weggegooit.
De oude voorruit kun je gebruiken als steun als je de rubber om de nieuwe voorruit heen zet.
Alles goed insmeren met vasaline en de strip erin zetten (op spanning)
Daarna twee mensen nodig, een houdt de ruit op positie en duwt licht, de ander ga in de auto zitten en trekt het touw naar binnen, of zoals bij ons, trekt het rubber naar binnen met een hard plastic iets. Vergeet niet te kitten.
Verder bekijk de fotos en beschrijving bij projekten
Succes en neem je tijd voor dit klusje, Bert