[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
vrije slag koppelingspedaal ? : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 15:23

vrije slag koppelingspedaal ?

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

vrije slag koppelingspedaal ?

Berichtdoor Taxidriver » 06 jan 2008, 21:28

De vrije slag van mijn koppelingspedaal wordt minder. Het ontkoppelt nu als ik het maar net intrap. De auto trekt nog wel goed op, ook al rijdend versnelt hij nog goed. Ik heb de CD er op nagelezen doch dat werd me niet duidelijk. Ook doorzoeken van het forum leverde me (nog)niets op. Heeft iemand er ervaring mee en evt. foto's? Of staat er al ergens een topic dat ik over het hoofd zag?
Bij voorbaat dank voor het meedenken/advies.
(230E, 1981)
Taxidriver
 


Re:vrije slag koppelingspedaal ?

Berichtdoor JantjeV8 » 06 jan 2008, 21:31

Bij slijtage wordt de vrije slag toch juist groter??

Je kunt de koppeling controleren door de parkeerrem heel strak aan te zetten en dan de koppeling met gas erbij op te laten komen.
Avatar gebruiker
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4359
Geregistreerd: 05 okt 2007, 08:26
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:vrije slag koppelingspedaal ?

Berichtdoor Gerespecteerd » 06 jan 2008, 22:03

Als de hydrolische bediening veel lekt of lucht zuigt dan wordt de vrije slag inderdaad groter en gaat de bak later (deels) vrijkomen.

Als de koppeling zelf echter erg versleten is dan gaat ze veel eerder gaan slippen/ontkoppelen bij het induwen van de pedaal.
Maar vrijkomen bij het net indrukken en toch niet slippen bij het gewoon rijden kan ik niet verklaren :$
Gerespecteerd
 


Re:vrije slag koppelingspedaal ?

Berichtdoor Benzman 200 » 07 jan 2008, 18:50

hoi taxidriver

bij het slijten van de koppelings plaat word de vrije slag kleiner,je kan hem idd controleren door een hoge belasting.
Door de wielen te blokkeren en in de 2e versnelling proberen weg te rijden dan merk je wel of ie slipt.

gr benzman
Benzman 200
 


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten