[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Gezocht: Kleppen stel sleutel in Groningen : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 17:24

Gezocht: Kleppen stel sleutel in Groningen

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Gezocht: Kleppen stel sleutel in Groningen

Berichtdoor gertjanb » 09 sep 2007, 20:51

Dag allemaal

Ik ben op zoek naar die ene speciale sleutel om mijn kleppen te kunnen stellen van mijn 280CE.
Ik zoek ze in de buurt van stad Groningen. Ik durf niet met mijn Mercedes langs te komen dus ik zou de sleutel graag een dagje willen lenen tegen bv een borg.
En misschien heeft iemand ook een stroboscoop?

Groeten Luuk
0610084314
gertjanb

Re:Gezocht: Kleppen stel sleutel in Groningen

Berichtdoor Jasser » 09 sep 2007, 22:34

Ik weet niet hoe lang je je auto wilt rijden, maar voor 30 eeuries heb je er een bij de MB dealer.
Eenmalige uitgave, ik heb er zelf ook een aangeschaft. Kam em wel opsturen, maar kost ook 6 eurries, met retour zenden dus 12 eurries.

Als je de zoekfunctie gebruikt van het forum, er staat geloof ik ook een ergens stuk over hoe je zelf een sleutel kunt maken door een normale steeksleutel te verbuigen

In ieder geval succes met je zoektocht.

Michael

Jasser

Berichtdoor Rob Holewijn » 09 sep 2007, 23:06

is emmen te ver????????????????
Rob Holewijn

Berichtdoor Wiebren240D » 09 sep 2007, 23:36

Hallo Luuk

ja even kleppen stellen en de ontsteeking af stellen ik heb wel een stroboscoop lamp en 2 klep stel sleutels de ene is een lange klepstel sleutel die kan je zo gebruiken maar die andere daar moet nog een kort verlengstuk bij en een ratel die sleutel gebruik ik zelf voor die stel bouten die te vast zitten kan je gewoon even meer kracht op zetten maar dat borg veertje wat om de tuimelaar zit gaat er meestal van af als je het weet zet je die er zo weer op

maar wat anders hoeveel KM ga je met de auto rijden?als dat onder de 10000 is in het jaar zoek daniemand in de buurt van GRONINGEN die zo een klep stel sleutel heeft of je rijd even naar Sneek en ik doe het voor je met een goed advies er bij

groeten van Wiebren ut Snits tel 0620659789
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor gertjanb » 10 sep 2007, 10:58

Dag allen

Bedankt Rob! maar ik denk dat Emmen wel wat ver weg is. Mijn vriendin is er net vorige week gestopt met werken bij ASUS... De reden was dat het te ver was van uit Groningen.Rijd jij op gas Rob?

Ik denk dat ik deze sleutel zelf ga proberen te maken zo als Michael het beschreef. Ik heb nog wel paar oude sleutels liggen die ik kan gaan ombuigen.

Waar blijven de Groningers???

Groeten Luuk
gertjanb

Berichtdoor Semrick » 10 sep 2007, 11:42

Ik heb op ons forum niks kunnen vinden over het zelf maken van een klepstelsleutel.
Ik heb zelf wel klepstelsleutels gebogen maar die zijn voor een Diesel.
Het is dus wel te doen om gewone steeksleutels te buigen.
Wel eerst roodgloeiend stoken met een brander anders breken ze of krijg je ze niet gebogen.
Op het W114/115 forum trof ik dit artikel over het maken van een klepstelsleutel.
Ik weet eerlijk gezegd niet of dit de sleutel is die bedoeld wordt.
Aan de andere kant is het altijd leuk om te lezen hoe creatief een ander is.
http://mercedesclub.nl/index.php?option ... Itemid=148<br><br>Post edited by: Semrick, at: 2007/09/10 11:43
Groeten,

Rickert
Semrick
Erelid

Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Rob Holewijn » 10 sep 2007, 23:07

Yes ik rij op gas.
Als je besluit een sleutel zelf te maken kun je met buigen eigenlijk niets bereiken.
Je moet nl. er voor zorgen dat het gat voor je ratel sleutel boven het gat van je steek sleutel komt.
Ik schrijf het een beetje krom.
Maar als hij er voor zit kun je nl. niet genoeg kracht zetten om je bout in of uit te draaien. Dit gaat erg zwaar. snap je een beeyje wat ik bedoel ?
Rob Holewijn

Berichtdoor gertjanb » 11 sep 2007, 13:33

Dag Rob

Ik snap je!! Daarom ben ik ook gestopt met het proberen al kwam ik heel eind in de buurt:) ik zal starks een foto plaatsen van mijn kunts werkje.

Ik heb de hazet 2771 proberen na te maken maar het metaal van de sleutel die ik heb gebruikt was te slap en de sleutel is meteen verbogen.

Ik ben nu op zoek naar een winkel in Groningen die hem heeft. Want eenmalige 30 euro en je bent er toch van af. Het zal vast niet de eerste keer zijn dat ik hem ga gebruiken. Maar toch bedankt!!

Groeten Luuk
gertjanb

Berichtdoor Rob Holewijn » 11 sep 2007, 15:24

Ga naar Lasaulec in Groningen, en zeg dat het voor de 114/115 club Groningen is.
Als er korting op zit krijg je dan de garage korting.
Rob Holewijn

Berichtdoor gertjanb » 15 sep 2007, 00:41

Dag allen

Ben inderdaad ook naar lasaulec geweest en moest er nog iets van 42 euro voor neer tellen.
Maar ik las ergens, en ik weet niet meer waar, dat het ook met een gewoone steeksleutel mogelijk was.
En ja hoor de kleppies zijn afgesteld met een steeksleutel 17 :) Kost even wat moeite maar ik heb 42 euro in mijn zak gehouden.

Hier even een foto van mijn kunst werkje dat ik boven de gasfornuis heb geknutseld.<br><br>Post edited by: gertjanb, at: 2007/09/15 00:43
gertjanb

Berichtdoor gertjanb » 15 sep 2007, 00:48

gertjanb

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto