Dag mensen,
Ik ben student in Delft en sinds een paar maandjes trotse eigenaar van een mooie 230TE. In de eerste instantie had ik de auto gekocht voor een vakantie deze zomer met drie vrienden. Helaas is alles anders gelopen dan gehoopt.
Er moest voor een enigszins veilige reis het een en ander gebeuren aan het voertuig. Het meeste hiervan bleek helaas na de aankoop van de auto. Tijdens de spanning van de aankoop zie je een hoop over het hoofd. Nieuwe banden, nieuwe remblokken, nieuwe ashoezen, nieuwe uitlaat, dahsboard verlichting deed het niet, tank was lek. Na het vervangen van de ashoezen (waarbij de druk van het veersysteem moet) zijn ook de veerbollen gesneuveld. Twee dagen voor vertrek dan deze ook maar vervangen. De auto reed weer zoals een auto hoort te rijden.
De dag van vertrek vroeg vertrokken om een flink eind te rijden de eerste dag. Bij delft de snelweg op en direct hier nog even tanken. Helaas steekt er een waterkip over waar mijn voorganger loeihard voor remt. De reneault clio die remt heeft helaas een kortere remweg dan mijn volgeladen Mercedes. Ik knal dan na een vakantie van 8 km en 15 minuten de achterbak in van de renault clio. (de waterkip overleeft de crach ook niet en wordt alsnog doodgereden door de naar voren schuivende Clio). Dit soort dingen drukken de pret dus behoorlijk.
Mijn WA verzekering gaat er voor zorgen dat de clio weer piekfijn in orde komt. Mercedes zal met eigen blote handjes gerepareerd moeten worden. Schade:
grill, moterkap, bumper, lampen, aan gort. We rijden gedesillusioneerd naar huis maar slaan direct aan het klussen om alsnog weg te kunnen. Op de sloop in Delft tik ik een nieuwe moterkap en grill op de kop voor een paar tientjes. Verkeerde kleur maar dat komt later wel weer goed. Helaas blijkt op de terugweg van de sloop dat de sluiting van de motorkap niet goed is en het geval komt door de voorruit naar binnen waaien (ongeluk 2 binnen 2 dagen). Nu is het dus echt over met de plannen.