[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Voorveren vervangen : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 11:56

Voorveren vervangen

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Voorveren vervangen

Berichtdoor Gottlieb u. Karl » 11 sep 2007, 22:38

Vandaag APK keuring gehad en helaas was er een voorveer gebroken. Afgekeurd dus.Weet iemand hoe je deze vervangt? Is dat te doen op kriksteunen, of moet je daar een brug voor hebben?

Groet, Erik
Gottlieb u. Karl

Re:Voorveren vervangen

Berichtdoor Wiebren240D » 13 sep 2007, 19:10

Hallo Erik

waarom wonen jullie zo ver weg ik help je zo met het er onder zetten is niet zo moeilijk hoor alleen je moet durfen

ik maak altijd de de bovenste en onderste fussee kogel even los en dan een gooie krik onder de de draag arm en een balk tegen het plafond als je alleen bent tenminste beter is met 2 man staat spanning op zo een voor veer denk daar wel om en zo een sleutel is wel heel gemakkelijk om de fussee kogel los te krijgen

Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Gottlieb u. Karl » 13 sep 2007, 21:46

Bedankt Wiebren. We hebben wel eens overwogen om naar het noorden te vertrekken. Maar ja, dat flierljeppen hè. Dat valt niet mee en fatsoenlijk Frysk praten ook al niet. Jammer dat jij niet in de randstad woont!

Ik ga de veren laten vervangen door Levi Busink in Zwijndrecht. Ik heb geen veerspanner en denk (hoop) hem ook niet zo vaak te gaan gebruiken dat het interessant is om er één te kopen.

Groet, Erik
Gottlieb u. Karl

Berichtdoor Wiebren240D » 13 sep 2007, 21:56

Hallo Erik

of je wacht even ik kom toch nog een keer in November een dag naar Pijnacker om daar deze en gene te helpen

en met veer spanners heb ik al een keer geprobeert dat word echt niks de voor veeren van een W123 loopen schuin weg daar hoort een heel speciaal stuk gereedschap bij is niet echt nodig gewoon zo onder een balk en daar een steun balk op maar als je in Pijnacker komt dan lukt het zonder balk ook wel zijn mensen genoeg dan hoop ik alleen een paar gooie voorveeren en klaar is het ik neem het sleuteltje van de foto wel mee komt wel goed

de groeten van Wiebren ut Snits
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Gottlieb u. Karl » 15 sep 2007, 10:27

De voorvering wordt op dit moment vervangen in Zwijndrecht, want anders kom ik niet door de APK. Maar ik kom graag een keer naar Pijnacker. Ten eerste om kennis te maken met verschillende leden, om kennis op te doen maar ook om eens een keer een echte deskundige blik op mijn auto te laten werpen.
Ik ben nl. heel benieuwd wat kenners ervan vinden.

Oant sjen

Erik
Gottlieb u. Karl

Keer terug naar Techniek