Ben zojuist geregistreerd bij dit forum en zal me ook maar even voorstellen. Ik ben Jan Snijder uit Asperen en ben uiteraard liefhebber van de oude Mercedessen in het algemeen en in het bijzonder van de W123.
Zelf heb ik een weiszengelbe 200D uit 1982 met automaat, schuifdak en zwarte MB-tex bekleding,Fuchs kroonkurken en twee orthopedische voorstoelen. Voor een 200D behoorlijk wat opties. De kilometerstand is uniek te noemen met 46000. Alle boekjes en historie erbij en al zeg ik het zelf, de auto verkeert in nieuwstaat. Verder heb ik dit jaar een prachtige 230CE automaat uit 1983 erbij gekocht met 78000 km op de teller. Alle boekjes en historie erbij. Kleur silberdistel, schuifdak, Becker Mexico,Fuchs kroonkurken, tempomaat en licht beige stoffen bekleding. Verder heb ik al jaren een W116 280SE uit 1974 die ik destijds met 27000 km heb gekocht. Inmiddels heb ik met deze auto op gas al meer dan 40000 probleemloze kilometers gereden. Mijn auto's zijn uiteraard geen daily drivers, ze slapen binnen en komen ondanks een goede anti-roest behandeling in de winter weinig buiten. Strooizout vind ik nl. niet zo geslaagd voor mijn troetelkinderen. Maar in voorjaar, zomer en najaar geniet ik volop van deze prachtige auto's. Mijn oog viel onlangs op dit forum en het lijkt me leuk om hieraan deel te nemen. En van elkaar te kunnen leren bij problemen en gezellig met elkaar over onze hobby te OH-en.
Dat ik behoorlijk automaf ben, blijkt ook uit het feit dat ik naast Mercedes ook nog een enorme liefhebber ben van de Volvo 700 en 900 serie. Daar is al ruim 10 jaar een actieve autoclub voor dit type Volvo's met ruim 400 leden waar ik al jaren actief in ben. Sinds 2005 zelfs als voorzitter van deze club. Kijk maar eens op de site www.volvo700vereniging.nl
Maar goed, daar gaat het hier niet om, hier draait alles om het in mijn ogen laatste type echte Mercedes. Deze typen werden nog gebouwd door de techneuten en niet door de economen.
Foto's volgen nog maar door een recente computercrash ( alle foto's had ik gelukkig wel op CD-tjes) moet ik de foto's nog opnieuw op de computer zetten. Nog even geduld dus.
Groeten, Jan.