[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
plofjes uit de uitlaat na kleppen stellen : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 11:25

plofjes uit de uitlaat na kleppen stellen

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

plofjes uit de uitlaat na kleppen stellen

Berichtdoor Taxidriver » 14 sep 2007, 16:52

Ja het was zover, voor het eerst kleppen gesteld. Was ook wel nodig, de motor sloeg af bij zowat elke bocht. Nu loopt hij weer goed maar als ik het gas loslaat dan hoor ik plofjes aan de achterzijde, alsof de auto flink aan de hachee is geweest. Dit zowel op benzine als op gas.
Gaat om een 230E op gas (4 cyl. M102 motor). Inlaat op 0.15 en uitlaat op 0.30 gesteld. Daarna bougies nog even schoongemaakt en op 0.6 gesteld. Alles weer netjes terug geplaatst, luchtfilter met lpg-verstuiver goed erin.
Wie heeft het, moet er nog meer afgesteld worden of heb ik de kleppen niet nauwkeurig gesteld?
Taxidriver

Re:plofjes uit de uitlaat na kleppen stellen

Berichtdoor Adrieaantjuhh » 14 sep 2007, 17:31

wat ik hieruit opmaak is dat je ontstekings tijdstip waarschijnlijk niet goed staat

vr gr arjan
Adrieaantjuhh

Berichtdoor Wiebren240D » 14 sep 2007, 18:06

Hallo Taxidrver

ik ben niet echt een benzine gas man maar is die klep speeling niet te weid zoek hier even volgens mij is het 0.10 inlaat en voor de uitlaat 0.25 weet het niet zeker maar ik denk het wel en even de onsteking met de lamp controleren is ook nooit verkeert

groeten van Wiebren ut Snits tel 0620659789
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor marco123 » 14 sep 2007, 19:11

hallo, 0,10 en 0,25 voor koude motor
en 0,15 en 0,30 voor warme motor.

groetjes
marco
marco123

Berichtdoor Gerespecteerd » 14 sep 2007, 19:17

Ik vrees dat je de speling van de uitlaatklep toch te strak hebt dan. Ofwel lekken je kleppen gewoonweg maar dat zou je voordien al gemerkt hebben.
Zo niet teveel mee rijden, de uitlaatklep kan verbranden.
Gerespecteerd

Berichtdoor alex240diesel » 14 sep 2007, 19:40

Het riekt mij naar een telate ontsteking, resultaat is een deel onverbrande brandstof, en deze kan bij gas los voor een knalletje zorgen omdat het ontbrandt in het uitlaatspruitstuk. Dit vinden sommige mensen echt onwijs vet gaaf, maar is slecht voor de kleppen aan de uitlaat zijde. Ik denk dat je je ontsteking moet vervroegen. Weet alleen niet of dit makelijk te doen is, volgens mij moet je dan de verdelerkap gaan verdraaien ¿¿.
alex240diesel

Berichtdoor Benzman 200 » 14 sep 2007, 19:41

Hallo taxidriver

Je klepspelimg is nu zelfs een beetje ruimer dan voorgeschreven .Kan volgens mij niks mee gebeuren,ik denk dat de ontsteking aan de beurt is. En ik heb liever een plofje in de uilaat dan in de inlaat ...

Groeten Sjoerd,
Benzman 200

Berichtdoor Taxidriver » 15 sep 2007, 16:28

Nou iedereen bedankt. De waarden voor de klepspeling staan op de originele sticker onder kap dus dat zit wel goed. Misschien doe ik het nog een keer: oefening baart kunst. Als het dan nog ploft dan maar de tijd etc. even controleren.
Taxidriver

Berichtdoor Citrobenz » 15 sep 2007, 18:03

Stel eerst je ontsteking maar goed af, 99% zeker dat het dan goed is.

succes
Henk
Groet,
Henk
Citrobenz
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1976
LPG: Nee

Berichtdoor wwwW123 » 17 sep 2007, 12:46

kleppen bij een gasauto stelt men meestal iets ruimer dan bij benzine. op gas moet inderdaad alle ontstekingsrommel extra goed zijn! kabels, bougie's (iets ruimer zetten dan op benzine!), bougiekappen, verdeler enz.
wwwW123
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1980
LPG: Nee

Keer terug naar Techniek