[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
brandstofpomp verkeerd ? : Diesel Specifiek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 22 nov 2024, 07:18

brandstofpomp verkeerd ?

Specifieke zaken omtrent het rijden op diesel kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent diesel hier verzameld hebben staan.

brandstofpomp verkeerd ?

Berichtdoor Paulus » 21 sep 2007, 19:01

Hallo allemaal,
net alle 5 verstuivers vervangen voor de originele Bosch. Daarna rookt hij nog steeds behoorlijk. (niet extreem) Bij het bedrijfje gaven ze mij de volgende vervelende mededeling. De instelwaarde van de brandstofpomp hoort 24 graden voor OT te staan en ze hebben gemeten, 0-5 graden na OT. Oftewel hij krijgt zijn brandstof pas ná het hoogste punt, dus slechte verbranding, dus veel rook en een slechter verbruik. Nu is dit een verschil van maar liefst 25 - 30 graden. Insiders zeggen mij dat dit niet kan daar de motor dan niet kan lopen. Hij loopt echter hartstikke netjes. Bij het bedrijfje denken ze aan een motor die veel geleden heeft en waarbij, of de distributieketting versleten is en daardoor versprongen tandwiel, of versleten spanner en versprongen tandwiel, of aandrijving nokkenas uitgelopen, of verkeerde pompmontage. Maar nogmaals, motor loopt hartstikke lekker. Mijn distributieketting wordt volgende week bekeken voor alle zekerheid. Kan het ook zo zijn dat de brandstofpomp van binnen helemaal "gaar"is waaardoor hij zo'n extreem verkeerde waarde geeft ? Heeft iemand hier toevallig ervaring mee ?
Hoor graag van jullie, groet en Paul.
Paulus
 


Re:brandstofpomp verkeerd ?

Berichtdoor Wiebren240D » 21 sep 2007, 21:09

Hallo Paulus

is niet zo mooi maar wat van Brandstofpomp zit erop de moter een MRSFof een MW pomp een MRSF pomp zit op de 88pk motoren en de MW pompen zitten op de 80 pk motoren dat zijn niet de beste pompen.

het klopt idd de brandstofpomp hoort op 24 graden voor het bovenste dode punt in te spuiten maar de moter doet het wel op 26 graden voor maar net wat je zegt doet hij roken en diesel olie suipen

is bij mij heel lang geleden dat ik zelf een brandstofpomp op tijd heb gezet en ik woon ook niet in de buurt maar ik zie dat je in Brabant woont ik denk dat het beste is dat je even kontakt op neemt met Boy en Willem wonen wel in Middelburg maar is echt een specialist in deze motoren bel hem maar even.

ik mail je zijn telnr wel even groeten van Wiebren ut Snits
Avatar gebruiker
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4191
Geregistreerd: 10 jan 2006, 20:59
Woonplaats: Sneek
Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re:brandstofpomp verkeerd ?

Berichtdoor nero » 21 sep 2007, 21:25

Als de timing NA Ot staat, zal hij zeeeeeeeeeeeeeer slecht draaien.
Als je dit niet hoort en voelt, ben je doof en gevoelloos.
Dus : kan niet.
Bij oudere motor vervroegen we zelfs om beter te draaien.
Dus 25 a 26° voor OT.

Anderzijds kan het wel dat de ketting versprongen is. Gebeurt nog.
Maar nogmaals: dit hoor en voel je direct!

Groeten,
Nero
nero
 


Re:brandstofpomp verkeerd ?

Berichtdoor Paulus » 22 sep 2007, 00:15

OK, maar kan het dan zo zijn dat gezien het feit dat de motor lekker loopt, en de kans dus op een versprogen ketting klein is, dat dan de brandstofpomp zelf helemaal gaar is waardoor die verschillende metingen gaat geven ? Betreft de 80 pk motor, 5 cil. diesel. Men verzekerde mij dat de 1e cilinder die bekeken is pas ná zijn dode punt de diesel ingespoten kreeg.
gr. Paul.
Paulus
 


Re:brandstofpomp verkeerd ?

Berichtdoor Govert » 26 sep 2007, 11:25

Tja, als dat bedrijf kan zien wanneer de pomp zijn brandstof inspuit, dan kunnen ze hem toch ook afstellen? Het afstellen gaat door het draaien van de pomp ten opzichte van de motor. Als niet een of andere goochemerd de pomp heeft losgedraaid zal de instelling niet zomaar verlopen.

Ik zou zeggen, controleer de timing volgens de regels van de kunst, het staat beschreven in alle handboeken/werkplaats cd's en hier op dit forum is er ook over geschreven. Je hebt er een afgezaagde dieselleiding voor nodig.
Avatar gebruiker
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 6330
Geregistreerd: 21 nov 2005, 20:11
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Keer terug naar Diesel Specifiek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron