door Brijn » 20 jan 2008, 11:23
En toch komt het overstromen van het reservoir door motorolie die het hydraulisch systeem indringt, anders zou er op magische en onverklaarbare wijze extra hydraulische olie in het systeem komen, het overschot komt tenslotte ergens vandaan. Meerdere clubleden hebben dit akkefietje meegemaakt, inclusief mijzelf, allemaal het keerringetje kapot. Maar je kan gelijk hebben, misschien was het reservoir te hoog afgevuld bij vertrek, dan heb je een zorg minder: reservoir leegzuigen tot het bovenste streepje, een tijdje rijden en steeds kijken of het niveau in het reservoir stijgt. Veel zorgen over eventuele vervuiling van de hydraulische olie door carterolie hoef je je niet te maken, schoon is natuurlijk het beste, maar het hele niveausysteem is ontworpen om onder zware en vervuilde omstandigheden te functioneren. De veerpoten MOETEN een beetje lekken, dat smeert de boel, dat staat ook zo in de
MB handboeken. Als het niveausysteem in orde is, is het betrouwbaar en weinig storingsgevoelig, traditionele schokbrekers voor de T zijn moeilijk (of niet, vraag maar aan Jurgen, die laat ze maken door KONI....) te vinden, en dan moet je ook zwaardere veren installeren. Je bent uiteindelijk goedkoper uit als je het systeem nu netjes restaureert dan dat je de hele zaak eruit sloopt en er "normale" schokbrekers inzet.
Bert