door Dionneke1963 » 11 nov 2007, 11:31
Momenteel ben ik werkzaam als konstruktiebankwerker/lasser, tenminste zoiets staat op mijn loonstrook. Het bedrijf doet hoofdzakelijk laswerkzaamheden voor derde, dus we ontwikkelen zelf niets. Producten kunnen van klein tot grotere konstructies gaan. Van staal, aluminium of RVS. Een enkele keer zijn het complete machines inclusief afbouw en testen. Hier ben ik zo'n 3 jaar geleden begonnen als uitzendkracht en ik heb inmiddels wel een vaste aanstelling.
Na mijn MTS, wat zo'n 25 jaar geleden is, ben ik begonnen als bankwerker in een machinefabriek waar ik stage had gelopen. Al snel wilde ik gaan lassen, want gaatjes boren bleek ook niet erg interessant. Ik kreeg er toen meteen het plaatwerken bij. Later ben ik ook weer gaan frezen en in de tussentijd liep ik ook rond in de montage en werd er op uitgestuurd als monteur, zelfs in het buitenland. De laatste paar jaren kreeg ik de leiding over de produktie-afdeling en deelde het werk voortaan uit, hield de planning in de gaten, besteedde werk uit en deed er ook nog het zaagwerk bij enz. Jammer genoeg vond de zoon van de directeur het noodzakelijk om eens flink te reorganiseren en volgens meerdere is het bedrijf moedwillig failliet gegaan om opnieuw te beginnen. De produktie-afdeling verdween en na 20 jaar trouwe dienst mocht ik als een nummer met meerdere collega's ook verdwijnen. Mij rest altijd nog de vraag waarom enkele gore kontkruipers met een inzet van "janlul" mochten blijven. Nu besteed dit bedrijf werk uit aan het bedrijf waar ik nu werkzaam ben.
Ik ben ook nog dienstplichtig geweest en opgeleid tot EWS-monteur. Dat is een kleiner kanon op een YPR en ik noemde het een proppeschieter op rolschaatsen. Als monteur was ik klasse, maar als soldaat........