[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
windsuizen : Interieur

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 22 nov 2024, 01:09

windsuizen

Alles omtrent het interieur (zoals bediening, bekleding, montage)

windsuizen

Berichtdoor Mr.W123 » 13 jan 2007, 16:46

Hoi,

Zolang ik niet boven de 80 km/u kom, is er niets aan de hand, maar boven de 80 - 100 km/u bigint de wind flink te suizen. :side:Eigenlijk alleen aan de bestuurdersdeur. De rubbers zijn nog helemaal intact en soepel. Nu vertelde iemand op werk dat je gewoon even je raam omlaag moet doen en de raamstijl even een zetje geven. Dat lijkt me nogal grof, dus durf het eigenlijk niet. Bang dat de verf erafklapt ofzo...:pinch:<br><br>Bericht gewijzigd door: renmoo, op: 2007/01/13 15:48
Rene
Mr.W123
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 200
Bouwjaar: 1985
Automaat: Nee
LPG: Nee

Antwoord:windsuizen

Berichtdoor Wiebren240D » 13 jan 2007, 20:27

Hallo Rene

ik denk dat die deur er een keer uit is geweest.

en dan weer terug zetten is een precies karweitje hoor.
je moet alles merken gewoon een stift bij de hand hebben die een andere kleur heeft dan je auto zelf die echt afsteekt dus als je een zwarte auto hebt geeft een zwarte stift dus niks.

dit is echt een karweitje wat je met z,n 2en moet doen.

en rustig aan vooral niet stressen hoor

groeten Wiebren
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Mr.W123 » 13 jan 2007, 21:04

Dus beter van niet even een zetje geven:ohmy:, maar gewoon netjes afstellen...
Rene
Mr.W123
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor baszwolle » 14 jan 2007, 23:39

maar ff wat anders, als de deur nu overal netjes glad ligt met de achterdeur en het voorscherm..wat dan?

en een zetje geven...ik zie daar niet zoveel problemen in..stukje hout tussen de deur en een klein drukkertje...wel het raam naar beneden doen. is een methode die wel veel gebruikt word.

maar goed....ik zeg niks want anders heb ik het gedaan straks.
baszwolle

Berichtdoor HH01 » 23 jan 2007, 20:23

Rene, das toevallig, ik al denken dat ik de enige ben met dat suizen, heb je het inmiddels verholpen? Kun je vertellen hoe je hebt opgelost?
Greetings
Hans
HH01

Berichtdoor scorenborgo » 24 jan 2007, 09:48

Hier ook een slachtoffer die dat probleem heeft. Dus ik hou dit topic in de gaten.
scorenborgo

Berichtdoor Mr.W123 » 24 jan 2007, 12:12

Ik heb er nog niets aan gedaan.

Durf eigenlijk niet goed, maar ik ga eerdaags toch de stouten schoenen aantrekken...

Raam naar beneden en voorzichtig duwen...:pinch: :pinch:
Rene
Mr.W123
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor JBenz » 24 jan 2007, 16:57

Oplossing> Zie dat je met 2 personen bent.
Open de deur geheel, aan het uiteinde houd een persoon de deur op zijn plaats, los vervolgens het bovenste scharnier... duw nu de deur omhoog (scharnier beweegt naar binnen) Terug aantrekken van scharnier en even testrit maken. Desnoods hetzelfde met het onderste scharnier doen, maar het scharnier moet hier naar buiten geregeld worden.(niet te veel geven, anders kun je onderaan dezelfde problematiek hebben) Lukt dit nog niet, een houten blok tussen deur en middenstijl steken (zo laag mogelijk en omwikkelen met stoffen doek) vervolgens venster naar beneden!!!!! en dan licht op de bovenkader duwen, dan zet deze zich in de goede richting! Zie dat de deur nooit verder buitensteekt dan het voorspatbord of raamstijl. Eénvoudig... Heb dit jaren bij vrachtwagens, bussen en nu nog met regelmaat bij wagens gedaan... .<br><br>Bericht gewijzigd door: JBenz, op: 2007/01/24 15:58
JBenz

Berichtdoor electraglide » 25 jan 2007, 20:31

hey jbenz zou jij voor mij dat windsuizen bij mij eens willen bekijken ik durf het zelf eigenlijk niet aan?
groet rob
electraglide

Berichtdoor Lode » 25 jan 2007, 23:02

In aanvulling op JBenz adviseer ik wel met een dunne watervaste stift een paar markeringen op het scharnier en plaatwerk te maken. Zo kan je de boel atijd terug zetten in de oude positie.
Lode

Berichtdoor JBenz » 25 jan 2007, 23:06

I.v.m.aanduiden heb je gelijk... echter de originele of vorige stand is d.m.v. indruk in verf steeds waar te nemen. Afregelen wil ik zeker doen, maar ik kom uit Vlaanderen... .
JBenz

Berichtdoor JBenz » 25 jan 2007, 23:08

Van waar ben je? Ik kom uit Vlaanderen... .
JBenz

Berichtdoor electraglide » 25 jan 2007, 23:20

nu ik kom uit brabant uden precies te zijn groet rob
electraglide

Re:windsuizen

Berichtdoor HH01 » 25 sep 2007, 20:10

Een oud onderwerp maar misschien toch voor meer mensen een probleem.
Ook ik heb last van ''windsuizen'' , deze week stukje voor stukje de deur afgeplakt om maar uit te vinden waar dat suizen vandaan komt. Mijn deur hangt zo op het eerste gezicht redelijk recht. Wat bleek; het was de linker spiegel die een groot gedeelte van het suizen veroorzaakte.
Wie weet hoe deze verwijderd moet worden? (voor ik mijn chrome afdekplaat kapot trek, en dus iets verkeerd doe op zoek naar de bevestiging)
Hans from the Hang
HH01

Re:Antwoord:windsuizen

Berichtdoor Lode » 25 sep 2007, 22:03

Eerst het plaatje aan de binnenkant er met een schroevendraaiertje oid afwippen. Dan schroeven los en weg is de spiegel. Maar zonder linkerspiegel heb je wel een probleem met de politie en zo :)
Lode

Keer terug naar Interieur