Hallo allemaal,
net alle 5 verstuivers vervangen voor de originele Bosch. Daarna rookt hij nog steeds behoorlijk. (niet extreem) Bij het bedrijfje gaven ze mij de volgende vervelende mededeling. De instelwaarde van de brandstofpomp hoort 24 graden voor OT te staan en ze hebben gemeten, 0-5 graden na OT. Oftewel hij krijgt zijn brandstof pas ná het hoogste punt, dus slechte verbranding, dus veel rook en een slechter verbruik. Nu is dit een verschil van maar liefst 25 - 30 graden. Insiders zeggen mij dat dit niet kan daar de motor dan niet kan lopen. Hij loopt echter hartstikke netjes. Bij het bedrijfje denken ze aan een motor die veel geleden heeft en waarbij, of de distributieketting versleten is en daardoor versprongen tandwiel, of versleten spanner en versprongen tandwiel, of aandrijving nokkenas uitgelopen, of verkeerde pompmontage. Maar nogmaals, motor loopt hartstikke lekker. Mijn distributieketting wordt volgende week bekeken voor alle zekerheid. Kan het ook zo zijn dat de brandstofpomp van binnen helemaal "gaar"is waaardoor hij zo'n extreem verkeerde waarde geeft ? Heeft iemand hier toevallig ervaring mee ?
Hoor graag van jullie, groet en Paul.