MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 09:54

230C loopt slecht stationair bij koude motor in D

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

230C loopt slecht stationair bij koude motor in D

Berichtdoor rvs230c » 26 sep 2007, 07:45

Mijn 230C start als de beste, maar sinds een paar dagen is rijden met een koude motor geen pretje.

Als ik kom aanrijden bij een verkeerslicht en moet stoppen laat ik de automaat in de D-stand staan, met m'n voet op de rem. De motor begint dan onregelmatig te lopen (lijkt net of ze een cilinder mist). Zodra ik mag doorrijden reageert de motor als een hakkepuf (blijft een cilinder missen) totdat ik iets meer gas kan geven, komt ze weer volledig tot leven. Tijdens stilstaan de automaat in N-stand drukken komt de motor gewoon tot een iets verhoogt toerental en loopt normaal, echter weer in de D-stand..........hakkepuf ??????

Bij warme motor loopt ze als een zonnetje.

Zelf zat ik te denken aan de automatische choke, waarschijnlijk vanwege de altijd aanwezige benzinelucht.

Welke techneut kan mij een idee geven waarnaar ik moet zoeken?

Grt,
Ruud

Moderator edit: titel aangepast
<br><br>Post edited by: Govert70227, at: 2007/09/26 08:59
rvs230c

Re:230C loopt slecht stationair bij koude motor in

Berichtdoor Topasbrauner » 26 sep 2007, 10:02

Achterop je Stromberg carb zit een membraam die het toerental verhoogt zodra de pook in D/R wordt gezet. Hij duwt simpelweg je gasklep wat verder open. Dit is af te stellen, contramoertje los en stellen, moertje weer vast, etc etc. Kijk maar eens, het spreekt voor zich.

Maar als het ineens optreedt, is het waarschijnlijker dat je gewoon onderhoud moet plegen, bougies, kabels, kap, rotor, puntjes, CO, etc.

Succes

toevoeging, mijn verhaal over afstelling van je choke staat hier ook ergens, zoek er maar even op. Heb ik vorige week geschreven. Kun je dat ook meteen doen.<br><br>Post edited by: Topasbrauner, at: 2007/09/26 10:03
Topasbrauner

Re:230C loopt slecht stationair bij koude motor in

Berichtdoor rvs230c » 26 sep 2007, 12:47

De beschrijving van de choke heb ik gevonden. Lijkt mij duidelijk.

Wat het onderhoud betreft, dit kon je niet weten, maar is 3 weken geleden gebeurt.

Vermoedelijk dat de bewuste instelling is losgeraakt en verschoten.

Ik zal vannaovnd eens kijken.

Thanks

Grt,
Ruud
rvs230c

Keer terug naar Techniek