[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Automaat wilt niet in "P" : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 12:53

Automaat wilt niet in "P"

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Automaat wilt niet in "P"

Berichtdoor Mathieu300CDT » 28 sep 2007, 13:10

Ik heb hier een probleempje waar ik niet helemaal uitkom, het volgende: als mijn motor draaiende is dan zet ik mijn versnellings pook vanuit de P stand naar de D stand, vervolgens als ik hem weer terug wil zetten in de P stand dan gaat dat met geen mogelijkheid, het gaat wel goed als ik de motor uitzet. wie weet wat?? Het betreft een W123 coupe turbodiesel (1982).

Groeten,

Mathieu.
Mathieu300CDT

Re:Automaat wilt niet in "P"

Berichtdoor Wiebren240D » 28 sep 2007, 21:38

Hallo Mathieu

maar hoe zijn die kunstof ringen die in de bedienigstang zitten ik denk versleeten nieuwe erin en het probleem is op gelost hoef je ook niet meer af te stellen gewoon slijtage.

of de vorige eigenaar heeft er zelf al wat aan gedaan kan ook nog maar normaal gesproken zeg ik slijtage

groeten van Wiebren ut Snits
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Mathieu300CDT » 28 sep 2007, 23:32

Hoi wiebren,

Dat zou goed kunnen maar wat ik niet begrijp is waarom die wel terug schakeld als de motor uitstaat.

Groeten,

Mathieu
Mathieu300CDT

Berichtdoor alex240diesel » 29 sep 2007, 10:16

Wanneer de motor uit staat wordt de koppeling niet meer bekrachtigd en zal je waarschijnlijk net even wat minder kracht nodig hebben om hem er in te zetten. Nooit vergeten dat een draaiende motor bij een automaat ook altijd een kracht op de automaat brengt, de koppeling is altijd actief. Wanneer je schakelt kies jij of kiest de versnellingsbak welke plaatjes er moeten worden ingeklemd. Hiervoor heb je kracht nodig. De P stand van de automaat is daarbij natuurlijk een vreemde.

Ik sluit me dan ook bij Wiebren aan. Ik denk dat je bedieningshendel niet helemaal de juiste slag maakt om hem in zijn P te krijgen.

Om toch ook a constructief te zijn. Je P heb je niet nodig. Alleen D N R heb je nodig. verder heb je ook nog een echte Parkeer rem ;)
alex240diesel

Berichtdoor Mathieu300CDT » 29 sep 2007, 12:36

Ok, bedankt, klinkt allemaal begrijpelijk, ik was zelf in de veronderstelling dat het ergens in het vacuum systeem zat, en die P vind ik ook niet zo belangrijk maar hij ging ook niet goed meer in zijn R, (zat er steeds net tegen aan) waardoor die wel naar achteren gaat maar de achter-uitrij lampen niet gingen branden en dat is weer nodig voor de IKS keuring.

Bedankt Wiebren en alex voor jullie reacties en ik ga weer even het boekje er bij pakken voor de reparatie!

Groeten,

Mathieu
Mathieu300CDT

Berichtdoor Mathieu300CDT » 01 okt 2007, 22:45

Ik heb de versnellingsbak bediening uitmekaar gehaald en ik ben die kunstof bussen inderdaad tegen gekomen maar ze zien er niet versleten uit, wel zijn ze wat vergeeld door de jaren, ik zie alleen geen slijtage aan deze kunstof busjes/sokjes ze zijn hoogstens een beetje zacht geworden maar mischien hoort dit ook wel zo te zijn, in ieder geval heb ik alle kunstof-bussen besteld bij de Benz-dealer ze zij namelijk niet zo duur en die ouden zitten er al waarschijnlijk 25+ jaren in.

groeten,

Mathieu

Post edited by: Mathieu, at: 2007/10/01 22:45<br><br>Post edited by: Mathieu, at: 2007/10/01 22:48
Mathieu300CDT

Berichtdoor Mathieu300CDT » 06 okt 2007, 17:16

Alle bovenstande onderdelen vernieuwd maar helaas nog geen resultaat, heeft er nog iemand ideeen, kan het mischien iets electronisch zijn? Of mischien toch het vaccuum systeem?

Mathieu.
Mathieu300CDT

Keer terug naar Techniek