MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 11:20

motor is luid , rookt vreemd, krachtverlies

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

motor is luid , rookt vreemd, krachtverlies

Berichtdoor jermi » 03 okt 2007, 22:43

Hallo allemaal,
1. bij mijn 300D 88pk is motor te luid ik denk dat de kleppen te veel lawaai maken heb ook 240D die loopt rustiger.
2. Ik denk toch dat die te veel verbruikt. 1 op 9
3 . Hij verbruikt wat olie.
4. Ook rookt die geen wit of zwaart, maar bijvoorbeeld als een auto met lichten aan achter mij rijdt zie ik veel rook achter mijn auto vandaan.
5. Belangrijkste is dat ik het gevoel heb dat die niet goed trekt of dat die nog pk's verliest. Heel soms is dat wel zo alsof die ineens meer kracht heeft en rijdt veel krachtiger.

Wat moet ik doen.
Alle filters zijn nieuw heeft geen lucht lekkage.
jermi

Re:motor is luid , rookt vreemd, krachtverlies

Berichtdoor nero » 04 okt 2007, 09:03

kijk eens goed welke kleur de uitlaatgassen hebben.
Hieraan kun je veel herkennen.
Olieverbruik zal blauw zijn.
Grijs is slechte timing van inspuiting
enzovoort

GR
Nero
nero

Berichtdoor alex240diesel » 04 okt 2007, 12:33

Heb je de kleppen al eens gesteld. Als deze niet goed staan kan de motor ook gaan tikken en dat hoor je. Verder is het inderdaad belangrijk om te kijken wat voor rook er uit komt. Neem een witte lap en hou deze achter tegen de uitlaat. Na een tijdje weghalen en beoordelen. Zwart wordt hij zeker, wegens roet, maar je kan ook zien of er veel olie door zit. optisch beoordelen kan natuurlijk ook maar ook hierbij geldt dat je dit het beste kan doen tegen een witte achtergrond.

De problemen met vermogensverlies kan komen door niet goed functionerende injectoren. Dit kan zijn defecte of niet goed afgestelde, qua tijd, injector(en).

Veel suc6 met de reparatie/onderzoeken.

Ps. Stel een stappen plan op hoe je wilt gaan werken en vink dan je stapjes af. Zo voorkom je dat je iets vergeet te doen. En vergeet niet, begin bij het eerste waar je aan denkt, dit kan al een oplossing bieden.
alex240diesel

Berichtdoor jermi » 04 okt 2007, 18:10

rook is niet blauw niet zwart maar grijsachtig
jermi

Keer terug naar Techniek