door Topasbrauner » 05 okt 2007, 16:52
Hanco, klopt idd, twee setjes. Semrick wil de set met rubbertjes en zal me niets verbazen dat dat gewoon een ATE set is. Kappen vraagt 17 euro per wiel.
Semrick, Ze moeten idd in een bepaalde richting staan. Maar je kunt ze nog gewoon draaien als ze erin zitten hoor. En wel met een waterpomptang oid. Vandaar dat sommige mensen wellicht afdrukken van een tang in de zuigerrand, waar de stofhoes omheen klemt, zien zitten. Zou ik me niet zo druk om maken. Kijk even in handboek voor fotootje van de monteerstand. Heb zo geen foto bij de hand.
Dus als je delen binnen hebt Semrick even het volgende doen:
-slang eraf
-klauw eraf
-ouwe slang pakken, doorknippen, in de klauw draaien op de werkbank, lucht (min 8 bar) in de slang
-eerste cupje opvangen, komen ze beide, hou dan een tegen met lijmtang
-schoongemaakt cupje terugplaatsen met beetje vet, stukje erin drukken, tegenhouden met lijmklem en nu ander eruit persen
-eerste cupje pak je nu met een tang eruit, zit ie te vast, plaats dan de ander weer terug en hou tegen etc etc
-pak de rubbers uit de cilinders met klein plat schroevendraaiertje
-schuur de chroomlaag van de cupjes en de cilinders van binnen licht op, met de ronding mee!
-maar alles goed schoon en smeer cupjes en binnenwerk in met ATE remmenvet
-plaats afdichtrubbers in de cilinders
-plaats cupjes en druk ze stukje naar binnen, draai ze zodanig dat ze goed zitten
-monteer stofhoesjes, druk cupjes wat verder naar binnen en maak stofhoesjes vast aan de cilinderrand
-monteer piepplaatje
Vervang uiteraard blokken, schijven en cupjes (maar dat zullen wel hele klauwen worden) bij ernstige slijtage of in geval van de cupjes roest door de chroomlaag heen. De klauwen stralen en spuiten vind ik wel erg mooi, maar hoeft voor de werking natuurlijk niet.
Als de cupjes erg vast zitten sla dan met beleid op de klauw met een hamer of moker tijdens het persen.
Succes!