[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
rot aan de wielkastrand, wat nu? : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 18:15

rot aan de wielkastrand, wat nu?

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

rot aan de wielkastrand, wat nu?

Berichtdoor AdriaanVogelzang » 18 maart 2006, 23:40

vanmiddag constateerde ik een vervelend rot plekje, ik bekeek de randen van mijn achterwielen eens goed en ontdekte links achter een blaasje op de lak, ik ben vervolgens aan het 'dremelen' geslagen en was al gauw door het staal heen :( op die plek zit dubbel plaatwerk en mijn vraag is wat moet ik nu met dit gat?? Het is ongeveer ter grootte van een ouderwets kwartje, opvullen met plamuur en wachten tot de rotterij er ergens anders doorkomt of heeft een van jullie misschien een beter idee? dit is het enige plekje aan de hele wielkastrand dat echt ROT is, de rest van de omgeving van het plekje zit slechts wat oppervlakteroest. Het geheel heb ik inmiddels kaal gemaakt en tijdelijk in de 'bodysafe' van Tectyl gespoten zodat er in ieder geval een klein laagje op zit voordat ik verdere stappen ga ondernemen, de hele rand vervangen lijkt me jammer omdat de rest c.a. 80% van de hele boog prima is.

Vriendelijke Groeten,

Adriaan
AdriaanVogelzang
 


Antwoord:rot aan de wielkastrand, wat nu?

Berichtdoor Topasbrauner » 19 maart 2006, 10:54

Als de rest echt prima is, kun je plaatselijk natuurlijk gewoon het staal vervangen. Denk wel om de constructie, het is een binnenspatbord en buitenspatbord tegen elkaar aan. Als je gaat slijpen en lassen, zorg dus dat je geen kieren en naden overhoudt, maar probeer zoveel mogelijk de bestaande constructie te handhaven.

Wil je wachten op meer roest en dan pas aanpakken, ontroest alles dan heel goed met bijv. Fertan, breng reparaties aan met polyester en werk het mooi af. Dan stel je toch gauw twee jaar uit hoor.

Maar, voor de goede orde, de hele rand binnen en buiten vervangen is voor een goede lasser niet gecompliceerd hoor. Bij mij zat er een nieuwe binnen een uur in.

Succes. Job
Topasbrauner
 


Antwoord:rot aan de wielkastrand, wat nu?

Berichtdoor AdriaanVogelzang » 20 maart 2006, 18:57

even een foto ter verduidelijking...

Groeten,

Adriaan

AdriaanVogelzang
 


Hier zou ik niet aan gaan lassen

Berichtdoor Weizengelb » 21 maart 2006, 15:28

Het zit zo te zien nog binnen de rand en dus niet echt zichtbaar.
Zorg dat alle roest zeer goed weg is, van binnen EN buiten. Zet het dan in een goed grondlakje, daarna goed aflakken met goede lak, bv ongeveer dezelfde kleur als de auto. daarna dit gaatje dichtmaken met carrosoriekit en na droging inspuiten met anti-roestmiddel zoals Tectyl-ML of Fluid film.
Spuit ook de gehele binnenrand vanuit de kofferbak in met anti-roest ML of FF, met een slangetje tot in de bocht bij de achterdeur!

Mathieu
Das Beste oder Nichts!
Avatar gebruiker
Weizengelb
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 2689
Geregistreerd: 20 jan 2006, 13:38
Woonplaats: Eindhoven
Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1972
Automaat: Nee
LPG: Nee


Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten