[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Wat vinden jullie hiervan? : Van alles en nog wat....

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 22 nov 2024, 19:12

Wat vinden jullie hiervan?

Dit is de plek waar over van alles en nog wat gepraat kan worden.

Wat vinden jullie hiervan?

Berichtdoor MajikSimon » 09 okt 2007, 17:28

http://www.planet.nl/planet/show/id=238 ... /sc=715d2f

Column: Leuker kunnen ze autorijden niet maken!
Gepubliceerd op dinsdag 09 oktober 2007

Door Thomas Bangma
Je moet alleen wel een beetje creatief autorijden om maximaal gebruik te kunnen maken van de diverse fiscale voordeeltjes. En daarmee bedoel ik niet het nog even snel bestellen van een dikke SUV omdat zo’n ding per 1 januari volgend jaar duurder wordt...

Voor het geval u het nog niet wist: de zogeheten ‘slurptax’ heeft een – om met Rutte te spreken – ‘draconische’ prijsverhoging van SUV’s en andere dorstige auto’s tot gevolg. Sommige modellen worden per 1 januari meer dan tien mille duurder. En geloof me, dat is nog maar het begin van de ellende die je met zo’n auto mag verwachten. Ik voorspel dat degenen met een nogal ‘kort lontje’ op een zeker moment overgaan tot acties waarbij politici zullen moeten rennen voor hun leven, maar dat terzijde.

Het grappige is, dat de fiscus uitermate vriendelijk is voor oudere auto’s. Dat die dingen over het algemeen flinke vervuilers zijn, schijnt ze in Den haag niet te deren. Ik kan me herinneren dat er een jaar of vijftien geleden ineens allerlei bedrijven opdoken die zich toelegden op het leasen van klassiekers. Auto’s als de Alfa Romeo Giulia en de Citroen DS werden tot in de puntjes gerestaureerd, onderhuids wat gemoderniseerd om de betrouwbaarheid te verbeteren en vervolgens zakelijk gereden door slimme reclamejongens uit het Amsterdamse. Die hype is inmiddels een beetje over, voornamelijk omdat de meeste bedrijven zich verslikten in de onderhoudskosten van dergelijke auto’s.

Maar er zijn natuurlijk nog legio slimme jongens die in een (grote) auto rijden van minimaal 25 jaar oud, omdat ze dan geen wegenbelasting hoeven te betalen. En dan een LPG-tank er in natuurlijk, teneinde het belastingvoordeel te maximaliseren en lachend te tank vol te kunnen gooien. Wie nog beter gebruik wil maken van de mogelijkheden die de fiscus biedt (en zelfstandig ondernemer is) rijdt (zakelijk) een auto van minimaal 15 jaar oud. Voor zo’n ‘Youngtimer’ wordt bij de bepaling van de fiscale bijtelling namelijk niet uitgegaan van de oorspronkelijke catalogusprijs, maar van de huidige marktwaarde.

Dan wordt het bijzonder aantrekkelijk om bijvoorbeeld een wat oudere Mercedes-Benz te rijden. Ze zijn ook naar de huidige maatstaven betrouwbaar, comfortabel, veilig en bovendien representatief. Je accepteert een bijtelling over laten we zeggen tien mille (zelfs bij een tot 25% stijgend forfait, is dat nog ‘peanuts’), trekt vervolgens alle autokosten af van de winst en rijdt er vrolijk op los. Hoe meer kilometers je maakt, hoe meer geld je ‘verdient’. Inderdaad: leuker kunnen ze autorijden niet maken!

-------------------------------------------------------------------

Het moge duidelijk zijn hoe ik hierover denk; ik ben niet gecharmeerd van dit soort praat...vooral omdat het stemmingmakerij is.... en omdat ik denk dat politiek den haag zich wel degelijk mede laat leiden door dit soort onzin. Als iedereen het maar vaak genoeg zegt en herhaalt gaat iedereen het geloven, zo gaat het met de meeste leugens.......<br><br>Post edited by: majiksimon, at: 2007/10/09 17:30
MajikSimon

Re:Wat vinden jullie hiervan?

Berichtdoor Trouwkoets » 09 okt 2007, 17:36

Wat een sneu stukje tekst

Caspar
Trouwkoets

Berichtdoor 250petrolgrun » 09 okt 2007, 18:03

De Heer Thomas Bangma had zeker niets meer in zijn Bureau la liggen, toen hoorde hij ergens een klok luiden maar wist niet waar de klepel hing!

Groet, Arno
250petrolgrun

Berichtdoor Hans230CE » 09 okt 2007, 21:54

Tmenneke werkt voor Autovisie, als je dat leest wet je al genoeg
_________________________________________________________________________________

A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Keer terug naar Van alles en nog wat....