[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Niveauregeling : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 18:40

Niveauregeling

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Niveauregeling

Berichtdoor Martijn 230TE » 10 feb 2008, 15:18

Er is al veel over verteld en gevraagd, maar ik zag zo snel niet waar mijn vraag logischerwijs op aan zou sluiten. Daarom mijn vraag hier in een nieuwe topic:

Wanneer ik de motorkap open doe zie ik onder het niveauregelolie reservoir een flinke natte plek van de olie. Hij staat inmiddels ook al onder het min. niveau, dus zal er zeker wat bij moeten. Maar voordat ik het in een bodemloze put gooi, lijkt het mij handig om te weten waar hij het eruit gooit.

Heeft iemand van jullie een idee?

Alvast bedankt.
Martijn 230TE

Re:Niveauregeling

Berichtdoor JerommekeOhjajoh » 11 feb 2008, 02:03

Hoi,

uit eigen ervaring kan het probleem erg simpel zijn: het niveauregelolie reservoir kan zelf lek zijn!! Dit schijnt erg veel voor te komen!

Verder kan het van alles zijn: onder reservoir zit een slang dus zit die nog goed aangesloten? Lekkende slangen?

Maar goed ik denk dat je reservoir lek is.

groeten
JerommekeOhjajoh

Berichtdoor JantjeV8 » 11 feb 2008, 08:53

Aan het reservoir (onderkant) zit een slang die naar de pomp voor op de motor loopt. Die aansluiting kan lek zijn.
Bovenop het reservoir komt een klein retourleidingkje, die aansluiting kan lek zijn.
Vlak voor de leidingen langs het motorblok naar beneden duiken, zit daar een aansluiting en gaan de slangen over in stalen leidingen. Doorgaans zijn die leidingen erg slecht en kun je ze het beste van voor tot achteraan vervangen in koperen leiding.

De zaak schoonmaken en kijken waar hij nu lekt is denk ik het beste advies.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Martijn 230TE » 11 feb 2008, 20:15

Heren, bedankt voor de reacties.
Hij staat nu een dag onberoerd in de garage. Woensdag of vrijdag maar eens kijken. Ligt er olie onder het reservoir, dan zal daar zeker het lek gevonden moeten worden.
Overigens, een lek reservoir, zit dan een lek meestal op een lasnaad? Net als bij het reservoir van de ruitenwisservloeistof?
Martijn 230TE

Berichtdoor wwwW123 » 12 feb 2008, 11:59

vind het vreemd, dat zo'n plastic reservoir gaat lekken. maak maar 's een foto als je wilt, van het lek (als het een lek reservoir is dan).
wwwW123
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1980
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Keer terug naar Techniek