En dan nu tekst en uitleg
Ik heb de laatste tijd niet veel gedaan, alleen de elektronica uit gezocht en dat heb ik nu op orde.
Ik sta dan nu ook op het punt om de camper in te gaan bouwen, natuurlijk eerst een schetsmaken van hoe ik het wil en daarom maar een 3d tekening gemaakt, geeft het wel redelijk weer.
Op vallen aan mijn ontwerp in tegenstelling tot wat Henk en Paul heben gedaan, is dat bij mij de keuken achterin zit en dat mijn slaapplaats in de lengte is. Dit heeft te maken met lengte van het bed en hoe daar verder mee om te gaan.
Daar ik tegen de 2 meter loop, kan ik niet dwars achterin slapen, is maar 1.85 tussen de wanden. Ik moet dus in de lengte liggen, dit heeft ook gelijk zijn invloed op al het ander qua inrichting. Het was in eerste instantie mijn idee om keuken, toilet voorin te plaatsen, net zoals De andere dat gedaan hadden. Maar een toilet kon ik echt niet meer kwijt. dus die is komen te vervallen. ivm kijken en endergelijke tijdens eten heb ik de zit hoek voorin bedacht met een loopruimte naar achteren. Waar ik een kast heb voor de LPG fles en verder een L vormige kast met koelkast, fornuis en wasbak. Alles toch vrij kompact gehouden.
Verder komt er aan de bestuurders zijde een kast aan de zijwand en plaffond om de hoeken weg te werken. Wat niet op de tekening staat maar wat wel gemaakt word is een hemel boven de cabine waar ik de slaapzakken kan opbergen en waar ik wat audio spul in wil bouwen.
Enkele technische dingen dan nu. De elektronica in het leefgedeelte gaat 12 volt worden, 24volt is het voertuig eigen systeem. Hierdoor kan ik hier goedkopere artikelen gebruiken ipv van de 24 volts systemen. Moet echter nog bepalen hoe ik het beste 12 volt kan aftappen voor de accu en de koelkast.
Heeft iemand enig idee welke elektronica ik hier het beste voor kan gebruiken? De koelkast gebruikt op 12Volt ongeveer 130 Watt. dat is dus ruim 11 Ampere voor laden heb ik ongeveer 5 Ampere nodig dus ik moet een 16 Ampere voedingsbron hebben.
Bij voorbaat dank voor de tips.<br><br>Post edited by: alex240diesel, at: 2007/12/09 19:59