door Trouwkoets » 16 okt 2007, 22:58
Nee hoor. Het is maar hoe handig de eigenaar is. Ik denk dat verschillende onderdelen voor LPG in een wat betere conditie moeten zijn (dan bij alleen bedrijf op benzine). En dat betekent dat je sneller onderdelen moet vervangen, en als je 2 linker handen hebt meer garagebezoeken. Dat geldt voor de onsteking (onderdelen vernieuwen en afstellen), dat geldt voor de klepzetels (vaker stellen, en als je uitgesteld bent een revisie van EUR 1100,-) en dat geldt voor de LPG installatie. En inderdaad, een LPG installatie is simpel, maar een verdamper slijt, en ik zie relatief veel storingen aan de elektrische aanleg. Daarom neem ik in mijn berekening EUR 200,- op. Als je het zelf kan, mooi, goed zo, dan ben je goedkoper uit.
Maar dit is niet het topic van Bemerbenz en Coupe280 (die jongens kunnen alles en voor een prikkie!), maar dit is het topic van Roger die een vraag stelt voor een vriend die misschien een blauwe W123 wil kopen, maar ze weten nog niet precies wat voor motor er in die auto zit en of die geschikt is voor LPG. Dat zijn (nog) niet de mensen die voor 28,50 een revisieset bij van Orsouw bestellen en zelf gaan sleutelen.
Wellicht kunnen we nu terug naar de oorspronkelijke vraag.
Caspar<br><br>Post edited by: Trouwkoets, at: 2007/10/16 23:00