[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Tip voor Rotterdamse Benz(ine) rijders : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 16:28

Tip voor Rotterdamse Benz(ine) rijders

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Tip voor Rotterdamse Benz(ine) rijders

Berichtdoor Ton » 15 okt 2007, 14:38

Vanochtend liep ik langs het Avia tankstation aan de Ceintuurbaan (naast het Radio museum van Correct) en daar zag ik dat ze er nog steeds Superbenzine met loodvervanger verkopen. Binnen even navraag gedaan, de bediende zei dat er erg veel klassieker rijders komen tanken.

Ik heb zelf nooit loodvervanger gebruikt, maar aangezien de benzine 1 cent duurder is dan normale 98 loodvrij rijd ik er wel een klein stukje voor om.
Ton
Gold Boarder
Gold Boarder

Re:Tip voor Rotterdamse Benz(ine) rijders

Berichtdoor Hans230CE » 15 okt 2007, 15:46

Ton,

Gek dat ze dat bij jullie nog zouden verkopen.Ik dacht dat dit in heel de EU niet meer te krijgen was, toch niet in de landen waar ik kom, zelfs in Portugal verkopen ze het spul niet meer.

Trouwens mijn 230CE rijdt prima op ongelode 98 en om de zoveel beurten, 5 à 6 doe ik er wel eens loodvervanger bij, maar mijn technisch mannetje zei dat het eigenlijk niet nodig is en ook de 98 niet, 95 volstond.

Trouwens onze Baron van V-power tot Bommel zal die kop graag zien, weten we gelijk waar de afkorting Benz voor staat, benzine en geen gezeik met dat kookgas of die frituurolie of andere vertragende vloeistoffen.

Met wat rijdt meneer????? Gewoon Mercedes Benzine 230CEhahaha
<br><br>Post edited by: Hans230ce, at: 2007/10/15 15:48

_________________________________________________________________________________

A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor MarceldB » 15 okt 2007, 17:39

In Rotterdam Zuid kan je Super met LV ook kopen bij Baris aan de Charloise Lagedijk. Baris is ook nog eens goedkoop.
MarceldB

Berichtdoor Jeroen » 15 okt 2007, 21:19

Wij hier in de wereldstad Pijnacker-Nootdorp beschikken al sinds jaar en dag over een pomp met superbenzine met loodvervanger.

Jeroen
Jeroen
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 200
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee

Berichtdoor Lode » 15 okt 2007, 21:52

Goede tip Ton! Ga ik daar eens in de zoveel tankbeurten langs
Lode

Berichtdoor Hans230CE » 16 okt 2007, 09:37

Ik ben dus de fout ingegaan door de vermelding "superbenzine", dat was bij ons de gewone benzine met lood. Heeft dus niets te maken met de loodvrij met "loodvervanger" waar het hier over gaat, oeps foutje.
Zal nu ook even zeggen dat ik echt niet zou weten waar je dat laatste hier in de buurt zou kunnen kopen, dus hou ik het maar op een flesje in de koffer.
_________________________________________________________________________________

A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja

Berichtdoor 250petrolgrun » 16 okt 2007, 10:06

Het definitieve antwoord op ongelode benzine! ! ! De FUELCAT is een katalysator die in de brandstofleiding wordt geplaatst.In de FUELCAT zit een tinlegering die onder invloed van de langsstromende benzine microscopisch kleine deeltjes tin in de benzine brengt. Deze tindeeltjes worden bij verbranding tinoxide deeltjes welke een dunne coating achterlaat op kleppen, klepzittingen, de kop, de zuigers en de zuigerwanden. Hierdoor wordt het toevoegen van loodvervanger overbodig! ! Tevens zorgt de FUELCAT voor een betere verbranding van de benzine. Voortaan kunt u rijden op ongelode benzine, de FUELCAT compenseert het verlies aan vermogen volledig. De motorolie blijft merkbaar schoner. FUELCAT heeft een levensduur van minimaal 400.000 km. Een investering die zich snel terugverdient!!!

Prijzen:

art.nr. 1.01 voor motoren tot 3500 cc € 98,00
art.nr. 1.02 voor motoren > 3500 cc € 118,00
art.nr. 1.03: tankunit voor motorfietsen € 38,00
art.nr. 1.04: Tankunit voor scooters en bromfietsen €24,00

http://www.classiccarservice.nl/classic ... kelen.html

Groet, Arno

250petrolgrun

Berichtdoor Ton » 16 okt 2007, 11:35

Oei, FuelCat is zeer omstreden. Ik geloof er niet zoveel van...

http://pigeonsnest.co.uk/stuff/crapstuff/fuelcat.html
Ton
Gold Boarder
Gold Boarder

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto