[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Kopsteunen verwijderen voorstoelen : Interieur

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 22 nov 2024, 19:18

Kopsteunen verwijderen voorstoelen

Alles omtrent het interieur (zoals bediening, bekleding, montage)

Kopsteunen verwijderen voorstoelen

Berichtdoor JantjeV8 » 15 okt 2007, 21:43

Wie weet aan te geven hoe je de kopsteunen van de voorstoelen verwijderd?Ik moet namenlijk van die Duitse schapen van de stoel afhalen, kan ze wel opensnijden, maar het is nog geen slachtfeest...
Die schapen hebben trouwens wel de stoelen netjesgehouden.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Re:Kopsteunen verwijderen voorstoelen

Berichtdoor Govert » 15 okt 2007, 22:10

De hoofdsteunen helemaal omhoog doen, en dan het knopje indrukken op de achterkant van de leuning. Dan de kant van het knopje verder omhoog trekken en dan helemaal eruit.

Hier kan je het zien:
http://home.planet.nl/~gms2/handleiding ... ina15.html
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee

Berichtdoor JantjeV8 » 15 okt 2007, 22:42

Superservice, op z'n Barbants:
De ge bedankt zijt, de witte war.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Berichtdoor Robinson230ce » 09 nov 2008, 13:08

OP z'n brabants, Ik ken da knopke nie vinden!!!! Waar moet ik die zoeken?? mijn 230CE voorstoel heeft maar een knopje en die zit aan de zijkant om hem naar voren te klappen....

Robin
Robinson230ce

Berichtdoor JantjeV8 » 09 nov 2008, 14:51

De knupke de zit in de rugleuning.
Volg de lijn van de rechtsepoot van de kopsteun wat naar beneden. Circa 20 centimeter lager voel je door de bekleding van de rugleuning aan de achterzijde een knopje wat je in moet drukken.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Berichtdoor Camiel300TDT » 18 feb 2009, 17:30

Heren,

Ik worstel al heel lang hiermee en vond deze beschrijving op het forum. Ik heb gezocht naar het knopje 20 cm onder de rechter voorpoot van de voorstoelen maar daar zit bij mij absoluut niets: ook niet "door de bekleding heen". Daar doorheen drukken is bij mij trouwens onmogelijk, er lijkt een harde houten(?) Plaats achter te zitten die door heel de voorstoel loopt. Ik heb zelfs de stoel er een keer uitgehaald en aan de onderkant gekeken: ook niets gevonden. Ook in het werkplaats handboek heb ik niets gevonden: kan iemand mij helpen?

De auto is uit mei 1981, 2e serie dus.

Gr Camiel
Camiel300TDT

Berichtdoor JantjeV8 » 18 feb 2009, 20:27

Dan even de achterplaat uit de stoel nemen door het schroefje wat je midden onder aan ziet los te maken, dan kun je precies zien hoe je de kopsteun opgetild kunt krijgen.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Berichtdoor Fernando280TE » 18 feb 2009, 22:44

Ik heb mijn rugleuning opgevuld en daartoe de bekleding weg gehaald. Bij de pijl zie je het rechthoekige knopje
Groet,
Fernando

Fernando280TE

Berichtdoor Camiel300TDT » 22 feb 2009, 23:15

Heren, bedankt! Is vandaag uitstekend gelukt: de plaat moet inderdaad eerst weg. Super!!

Gr. Camiel
Camiel300TDT

Keer terug naar Interieur