[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
rvs bouten ipv stalen bouten : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 16:29

rvs bouten ipv stalen bouten

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

rvs bouten ipv stalen bouten

Berichtdoor Gusz » 19 okt 2007, 16:04

Vraag......


ik moet mijn vliegwiel/pully weer vastzeten maar heb 3 dolgedraaide inbusbouten.

De nieuwe die ik besteld heb bij Merc. komen maar niet binnen en de bij de ijzerwaren
bouten handel hadden ze alleen rvs exemplaren.

Kan ik zonder risico de rvs gebruiken ipv de stalen?

de 123 staat al 5 dagen stil en ik mis um...:-)

Gusz
Gusz
 


Re:rvs bouten ipv stalen bouten

Berichtdoor Benzman 200 » 19 okt 2007, 16:15

Hee Gusz

Is de zeskant dol of de schroefdraad ? Bij normaal vastzetten kun je ook wel rvs gebruiken ,ze hebben alleen een grotere treksterkte van +- 70 kg per mm2 i.p.v 37 kg voor normaal staal.Dus gewoon vastzetten,dan verniel je ook niks aan de poelie.

Groeten benzman Sjoerd
Benzman 200
 


Re:rvs bouten ipv stalen bouten

Berichtdoor Gusz » 19 okt 2007, 16:25

Hee Benzman :-)

de inbus, is dol,
de orginele zijn van gehard staal toch, is dat minder sterk dan rvs?

die stift rechts heb ik gebruikt om de bouten tegen de klok in uit te draaien..

gusz

Post edited by: Gusz, at: 2007/10/19 16:26<br><br>Post edited by: Gusz, at: 2007/10/19 16:27

Gusz
 


Re:rvs bouten ipv stalen bouten

Berichtdoor Benzman 200 » 19 okt 2007, 16:32

Hoi Gusz

Die zijn idd iets minder sterk, ik meende ongeveer 58 kg per mm2. Gewoon je rvs gebruiken dan kan jij weer lekker tuffen. Denk je er wel om de goede lengte te nemen ??
Veel succes met je klus .


Groeten Sjoerd
Benzman 200
 


Re:rvs bouten ipv stalen bouten

Berichtdoor Gusz » 19 okt 2007, 16:34

dan ga ik die er in draaien, morgen weer rijden......
:-))))))
Gusz
 


Re:rvs bouten ipv stalen bouten

Berichtdoor Coupe280 » 19 okt 2007, 20:28

hallo
ik heb die imbusbouten ook wel eens verwisseld.
ik hb die gehaald bij een bedrijf in zwolle .
ik heb toen gekeken wat de sterkte betreft wat er in zat dat was 12.9
die zelfde kon ik gewoon kopen bij een bedrijf dat helemaal gespecialiseerd was in bouten en moeren
mvrg tonnie
Coupe280
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1423
Geregistreerd: 16 apr 2006, 15:55
Woonplaats: Prov. Overijssel
Roepnaam:
Type wagen: 280C
Bouwjaar: 1967
Automaat: Ja
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re:rvs bouten ipv stalen bouten

Berichtdoor Benzman 200 » 19 okt 2007, 22:03

hindert op zich ook niks , zolang ze maar niet zachter zijn als het geharde mb staal

Groeten benzman Sjoerd.
Benzman 200
 


Re:rvs bouten ipv stalen bouten

Berichtdoor henklith » 19 okt 2007, 23:14

Zijn het dan geen pasbouten die er inmoeten? deze bouten hebbeb in het gat geen enkele speling, net zo iets als de bouten waarmee een remklauw vast zit!
groet, Henk lith.
henklith
 


Re:rvs bouten ipv stalen bouten

Berichtdoor Adrieaantjuhh » 20 okt 2007, 00:13

ff een tip let wel op de spoed van de schroefdraad (grof/fijn)anders ben je nog verder van huis
Adrieaantjuhh
 


Re:rvs bouten ipv stalen bouten

Berichtdoor Gusz » 21 okt 2007, 19:37

heb de rvs bouten er maar op gezet, ik ze wel wat er gebeurd,
de 123 rijdt gelukkig weer, nieuwe waterpomp, thermostaat, radiator, olie ververst...

viel best niet mee allemaal, wel te doen uiteindelijk..

-op naar de volgende klus... remklauwen reviseren/....

gusz
Gusz
 


Re:rvs bouten ipv stalen bouten

Berichtdoor radjin » 22 okt 2007, 14:43

Hallo MBers,
RVS bouten zijn geeven geen problemen zolang je ze niet op plekken gaat gebruiken waar het goed warm wordt.RVS is zeer warmte gevoelig.
Radjin
radjin
 


Re:rvs bouten ipv stalen bouten

Berichtdoor Coupe280 » 22 okt 2007, 19:10

hallo radijn
wat gebeurt er dan als je ze gebruikt voor bv uitlaat aan spruitstuk.
breken ze dan of zo???
Coupe280
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1423
Geregistreerd: 16 apr 2006, 15:55
Woonplaats: Prov. Overijssel
Roepnaam:
Type wagen: 280C
Bouwjaar: 1967
Automaat: Ja
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re:rvs bouten ipv stalen bouten

Berichtdoor Lode » 22 okt 2007, 19:25

Ik heb wel eens gehoord dat RVS wat brosser is. Dus makkelijker knapt onder spanning of bij trilling. Geen idee of dat klopt.
Lode
 


Re:rvs bouten ipv stalen bouten

Berichtdoor Coupe280 » 22 okt 2007, 19:59

lode
ik heb in vroegere opels wel eens rvs gebruikt om uitlaat aan spruitstuk te verbinden.
dat roeste tenminste niet vast, ik heb daar nooit problemen mee ondervonden .
daarom vroeg ik mij af wat radijn er mee bedoelde.
mvrg tonnie
Coupe280
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1423
Geregistreerd: 16 apr 2006, 15:55
Woonplaats: Prov. Overijssel
Roepnaam:
Type wagen: 280C
Bouwjaar: 1967
Automaat: Ja
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re:rvs bouten ipv stalen bouten

Berichtdoor radjin » 22 okt 2007, 22:38

RVS trekt heel snel krom.Bij ons op het werk is er alleen maar rvs.En als ik wat nodig heb vraag ik het aan de monteurs.Als het een bout moet zijn die behoorlijk warmte moet kunnen verdragen raden ze mij het af.Radjin
radjin
 


Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 21 gasten