[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Temperatuurmeter en stroom : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 18:31

Temperatuurmeter en stroom

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Temperatuurmeter en stroom

Berichtdoor Mart49 » 22 feb 2008, 00:23

Even een vraag:

Ik heb de constante stroom van de alarmlichten gebruikt voor mijn constante stroom voor mijn radio.

Kan dit stroomgebruik invloed uitoefenen op mijn temperatuurmeter.

groet,

mart49
Mart49

Re:Temperatuurmeter en stroom

Berichtdoor henklith » 22 feb 2008, 00:35

Mart bedoel je dat je de spanning voor de radio afgenomen hebt achter de zekering voor (onderandere) de alarm lichten?? (welke dat ook moge zijn).
Maar lijkt mij niet verboden.
Oppassen dat als je uit de auto stapt de radio ook daadwerkelijk uit is.
Anders is je accu de volgende morgen mizikaal leeg gelopen :o((
Groet, Henk lith.

NB: ik zie dat je vraagt of dit invloed kan hebben op je temperatuur meter, ik verwacht dat niet, hooguit kan je temperatuur meter iets zakken als er een paar geweldige bassen uit de speaker komen :o))
Zou je even moeten testen, maar de spanning voor oa. de temperratuur meter is ook nog eens gestabiliseerd, dus ik verwacht geen problemen.<br><br>Post edited by: henklith, at: 2008/02/21 23:39
henklith

Berichtdoor Mart49 » 22 feb 2008, 00:54

henklith

Ik heb de stroom afgetapt bij de alarmschakelaar in de middeconsole.
De stroom is nodig voor het radiogeheugen. om de radio aan te zetten is er de normale stroomdraad.

Dit vraag ik om dat de temperatuurmeter niet hoger komt dan 60 graden.
Ik heb ook al een nieuwe thermostaat geplaatst omdat ik dacht dat het daar aan lag, maar het maakt niets uit.

mart49
Mart49

Berichtdoor JantjeV8 » 22 feb 2008, 08:27

Ik geloof niet dat dat met je radio te maken heeft.

Overigens ligt er standaard in je W123 een permanente 12V en een via het contact geschakelde stroomdraad, beiden voor je radio!
Heb je goed achter de middenconsole gekeken dat er geen losse draad rond zwerft die straks mogelijk kortsluiting gaat liggen maken?

Voor wat betreft je temperatuur: Zoek even op thermostaat of temperatuur. Daar zijn al heel wat topics over geweest. Ik heb daar nog eens nieuwe klompen aan over gehouden die ondertussen al weer aardig versleten zijn.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Keer terug naar Techniek