[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Zeeppompje ruitenwisser doet t niet!! : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 14:34

Zeeppompje ruitenwisser doet t niet!!

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Zeeppompje ruitenwisser doet t niet!!

Berichtdoor abszonderstress » 23 okt 2007, 23:40

Het pompje dat de ruitenvloeistof overbrengt van het reservoir naar de slangetjes hoor je wel zoemen maar zonder resultaat.
er zit ook geen kink in de kabel,voor de rest weet ik t ook niet.

Heeft iemand hier ervaring mee ofzo?>
abszonderstress

Re:Zeeppompje ruitenwisser doet t niet!!

Berichtdoor BaSSje » 24 okt 2007, 01:01

Ik heb dit ook eens gehad. Bij mij was er een sproeier op de motorkap verstopt. Deze heb ik toen doorgeprikt met een naald. Hij werkte toen weer!
BaSSje

Berichtdoor Citrobenz » 24 okt 2007, 09:24

Ik neem aan dat je er wel ruitensproeiervloeistof in hebt zitten.
Dan neem je het slangetje los en kijkt of er vloeistof door komt, is dit wel het geval dan de sproeiers op de motorkap schoonmaken zoals Bas al noemde.

succes
Groet,
Henk
Citrobenz
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1976
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Govert » 24 okt 2007, 09:57

Doorprikken van de sproeiers wil nog wel eens een tijdelijke oplossing zijn. In dat geval met een pijpsleutel nummer 11 de sproeiers er van onder af uit drukken (eerst slangetjes loshalen) en dan van de andere kant doorblazen of spoelen.

Ik denk eerder dat het probleem nog voor je sproeiers zit, als ze het allebei niet doen.
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Lode » 24 okt 2007, 20:07

Je kan ook eens controleren of de slangentjes niet ergens door de motorkap afgekneld worden (of door het scharnier). Dat is mij eens overkomen.
Lode

Berichtdoor henklith » 24 okt 2007, 21:55

Vuil in de sproeikoppen komt veel voor, maar dat beide tegelijkertijd dicht zitten is wel heel onwaarschijnlijk.
Overigens heb ik bij mijn W115 tussen de voorradtank en de sproeier gewoon een filterje geplaatst, gewoon een brandstof voorfiltertje van 1,95 !
groet, Henk Lith.
henklith

Berichtdoor abszonderstress » 25 okt 2007, 22:57

nee er zit geen kink in de sproeikabel,en de vloeistof wordt helemaal niet opgepompt.
dus het probleem zit tussen de pomp en de sproeikabeltjes.maar wat voor probleem weet ik niet,
is het niet zo als het pompje geluid maakt dat ie t nog doet?
abszonderstress

Berichtdoor henklith » 25 okt 2007, 23:20

pompje kan natuurlijk best defect zijn, probeer er even een te lenen voor diagnose!
groet, henk Lith.
NB: wissel gewoon even pomp met tankje uit.
henklith

Berichtdoor Merkedez » 27 okt 2007, 14:33

Hallo,

Wat eventueel ook nog een optie kan zijn, heb ik nl. een keer gehad, is dat het eenrichtingsventieltje (zo noem ik 'm maar even) die onder tegen je motorkap zit vlak voor de sproeikoppen defect of verstopt is.

Normaal zorgt dit ding ervoor dat je bij gebruik direct vloeistof hebt en de vloeistof niet geheel terugloopt naar het tankje.

Zoals hierboven ook al genoemd zou ik gewoon even de slangetjes op bepaalde punten loshalen. Ook voor dit onderdeel en vervolgens na dit onderdeel even loshalen en kijken of de vloeistof wel tot dit of door dit onderdeel komt.

Succes!

Gr. Marinus
Merkedez
Junior Boarder
Junior Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1969

Berichtdoor Topasbrauner » 27 okt 2007, 16:54

Heeft ie ooit wel gewerkt en treedt het ineens op? Ik heb es zo'n motortje uit elkaar gehaald en op een of andere manier het schoepenradje verkeerd bevestigd. Misschien zit dat bij jou los oid. Trek je pompje eruit en bekijk hem eens van binnen!

Gr Job
Topasbrauner

Berichtdoor abszonderstress » 20 nov 2007, 19:40

Sorry een beetje laat met reageren,maar t lag dus niet aan de motor maar aan de sproeikoppen die zater verstopt.
Deze heb ik doorgestoken met een tandenstoker,nu doen ze t weer!
Dank voor alle hulp
abszonderstress

Keer terug naar Techniek