[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Wat heb je aan onderdelen en gereedschap bij je? : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 16:53

Wat heb je aan onderdelen en gereedschap bij je?

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Wat heb je aan onderdelen en gereedschap bij je?

Berichtdoor Leon » 25 okt 2007, 22:21

Tja.. de titel is wel duidelijk zo..

heb je alleen een anwb pas bij je, of sleep je dingen mee? Wat heb je altijd bij je, of zou je altijd bij je moeten hebben? Dit om natuurlijk mijn koffer te gaan vullen met "must haves" :)
Leon

Re:Wat heb je aan onderdelen en gereedschap bij je?

Berichtdoor Roger » 25 okt 2007, 22:37

In mijn kofferbak/dashboardkastje vind je ;

1 ) Brandstoffilter
2 ) Brandstof voorfilter
3 ) 1 liter olie ( 15w40 )
4 ) Steek 17/19 en Steek 10/13 en een 8" bahco
5 ) Startkabels
6 ) 1 liter koelvloeistof
7 ) Kruiskop en Platte schroevendraaier
8 ) EHBO doos
9 ) Oranje vest !
10 ) Wat zekeringen
11 ) En ook een ANWB pas
12 ) wielsleutel/krik en stalen reservewiel + 5 wielbouten ( <-- Zomers rij ik op kroonkurkjes en die hebben namelijk langere wielbouten !! )<br><br>Post edited by: Roger, at: 2007/10/26 08:02
Roger

Re:Wat heb je aan onderdelen en gereedschap bij je

Berichtdoor Govert » 25 okt 2007, 22:42

Ik neem wel gereedschap mee, maar dat is meer omdat ik het gereedschap vooral gebruik voor de auto en dan is het handig als het bij de hand is. Als er echt wat kapot gaat, zal de auto toch vaak moeten worden afgesleept. Reparaties uitvoeren aan de kant van de weg (zeker de snelweg) is niet prettig en gevaarlijk. Daarvoor heb ik mijn ANWB-pas. Binnen Europa zijn de onderdelen nog wel te krijgen, dus ik ga geen onderdelen mee slepen.

Drie keer is er iets gebeurt onderweg:

1. Koppelingscylinder lek, waardoor ik niet of nauwelijks meer kon schakelen (nog wel naar huis gekomen en naar de garage de volgende dag). Had ik kunnen voorkomen door preventief te vervangen.

2. Stuk uitlaat eraf gevallen. Gewoon in de achterbak gelegd en doorgereden. Geen gereedschap nodig gehad. Had ook voorkomen kunnen worden.

3. Een onderdeel van het gasstangenstelsel was eraf gevallen/niet erop gezet. Gevolg was dat het gaspedaal het niet deed. Uiteindelijk op de Autobahn gerepareerd door een beetje tape te gebruiken uit de verbanddoos.

Veel is te voorkomen door goed onderhoud en eventueel sommige zaken preventief te vervangen.

Op de Stuttgartreis waren de problemen vooral met lekke brandstofleidingen. Een geval was te voorkomen geweest (lekke retourleidingen), maar de ander eigenlijk niet.

Kleine aanvulling: wel heb ik zekeringen, lampjes en 1 a 2 liter olie bij me.<br><br>Post edited by: Govert70227, at: 2007/10/25 23:50
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor peterjavelin » 25 okt 2007, 22:43

hoi leon

ik neem altijd een gereedschapskoffer mee met:
zekeringen,verschillende maten steek en ringsleutels,schroevedraaiers,
een paar handschoenen,multimeter,zaklamp,ty-rips,isoleer tape,
startkabels,sleepkabel,bahco,combinatietang,ijzerdraad.

kortom een goed gevulde koffer,het blijven tenslotte oude auto's.
ik gebruik de auto ook dagelijks,40000 km per jaar.
wel afwisselend met mijn '79er corvette.
koffer wisseld dan ook van de ene naar de andere auto.

en als ik er zelf onder weg niet meer uit kom,is er altijd de anwb nog.

grtz peter
peterjavelin

Berichtdoor Markparket » 25 okt 2007, 22:54

Ik heb zo'n grenzeloos vertrouwen in mijn Benz dat ik helemaal NIKS meeneem!

Geen onderdelen en geen gereedschap...

Ik lieg: heb wel gereedschap: namelijk de mee geleverde set bij het reservewiel!

Groeten,

Mark
Markparket

Berichtdoor henklith » 25 okt 2007, 23:25

Ik zag ze vandaag weer liggen, bij de gamma, in de bak van uitzoeken voor 2,50, een handige bitten schroevendraaier met 5 bitjes, de niet gebruikte bitjes passen in of aan het handvat, voor 2,50 super ding.
Ik heb er gelijk 3 gekocht, in elke auto van mij ligt er al een in het handschoenen kastje (de paster :0)))
Groet, henk Lith.
henklith

Berichtdoor Wiebren240D » 25 okt 2007, 23:35

Hallo Daar

ja wat ligt er bij mij in de kofferbak

2 klapstoeltjes 1 normale gereedschapkist vol met gereedschap een sleepkabel, startkabels een klein kistje waar alle klepstelsleutels van Mercedes W114/115 en de W123
in zitten een waterpomp poetslappen en wat nog meer kom maar een keer kijken in mijn kofferbak

groeten van Wiebren ut Snits
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
LPG: Ja

Berichtdoor Adrieaantjuhh » 25 okt 2007, 23:44

een anwb pas,start/sleepkabel,brandblusser en wat zekeringen thats it<br><br>Post edited by: adrieaantjuhh, at: 2007/10/25 23:46
Adrieaantjuhh

Berichtdoor 250petrolgrun » 26 okt 2007, 05:48

Nou daar komt ie dan!

01: Reservewiel
02: Krik
03: Bij behorend gereedschapsetje
04: Startkabels
05: Zekeringen
06: Lampensetje
07: Oranje vestjes
08: Werkhandschoenen
09: 1 liter Castrol GTX High Mileage 15/W40
10: Zaklamp (knijpkat, nooit lege batterijen)
11: EHBO set
12: ANWB pas
13: Heubfles Cognac
14: Sigaren
15: Een mobile telefoon om de ANWB of iemand anders te bellen.
16: Paraplu's
17: Statief voor de camera
18: Flacon loodvervanger
19: Sleepkabel

<br><br>Post edited by: 250petrolgrun, at: 2007/10/26 05:49

250petrolgrun

Berichtdoor 2m1300TDT » 26 okt 2007, 05:55

Telefoon,

creditcard,

echtgenote,

tot nu toe altijd thuisgekomen.
2m1300TDT

Berichtdoor marco123 » 26 okt 2007, 08:20

een compleet gevulde gereedschapkist
wat slangen met slangklemmen
een startbooster met el bandenpomp

als ik dit bij me heb weet ik zeker dat ik het niet nodig heb......

groetjes
marco
marco123

Berichtdoor Toontje » 26 okt 2007, 08:33

hoi hoi
eigenlijk niet veel dit dus en poosje geleden zo'n klein gereedschapsetje met een tangetje en zo en een pincet is altijd makkelijk voor splinter's in je vinger reserve brandstof filter heb ik altijd bij me ik heb 1 keer langs de weg gestaan met iemand die filter dicht had vroor toe wel erg hard en is heel snel erg koud in de auto .
en bij een vere reis en in de winter gaat er altijd drinken mee en deken
groetjes toontje
groep rotterdam

groetjes toontje

www.hetvoorportaal.com
Toontje
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1985
Automaat: Ja

Berichtdoor Brijn » 26 okt 2007, 08:34

Behalve de originele gereedschapjes in de bruine tas, helemaal niets, behalve een kruissleutel voor de wielbouten. De laatste lekke band was overigens in 1977 pakweg twee miljoen kilometer geleden. De paar keren daarna dat ik stil kwam te staan, had een goedgevulde gereedschapskist me echt niet verder geholpen. Dus: mobieltje en ANWB pas.
Brijn
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1980

Berichtdoor klaasyellow » 26 okt 2007, 08:59

behalve lampensetje etc, geen boutje en geen moertje.
Een anwb pas die ik nog niet gebruikt heb in de 18 jaar, wel een sleepkabel om anderen te helpen :) moeders en kind koffers en de irk brief.
Heb geen onbegrensd vertrouwen in de Benz, maar controle bij elke beurt geeft mij een geruststellend gevoel dat we belgie nog wel zullen halen.
Wat! we komen ook nog wel weer terug denk ik!!
klaasyellow

Berichtdoor Hans230CE » 26 okt 2007, 10:11

Behalve het materiaal dat er standaard inzit; niets, want goed verzekert bij Ethias assistance, overigens voor de Benz nog maar 1x nodig gehad, batterij leeg door defecte alternator

_________________________________________________________________________________

A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja

Berichtdoor Henk1959 » 26 okt 2007, 12:05

Het standaard gereedschap: krik, kruissleutel enz.
Wel heb ik een ijzeren buisje mee om op de kruissleutel te zetten als hefboom. Heb het een keer meegemaakt dat de wielbouten er niet af te branden waren en daar sta je dan.
Verder een sleepkabel en reservelampen, dat is het wel

groetnis fan Henk
Henk1959

Berichtdoor Gerespecteerd » 26 okt 2007, 18:22

Ik heb ook enkel het standaard gereedschap bij. Vind die pechverhelping redelijk duur omdat ik hoop dat ik ze nooit zal nodig hebben en dan ga ik zeker niet zelf gaan sleutelen als er iets zou gebeuren want dan is het helemaal geld in het water.
Op reis wel een flesje olie en een flesje koelvloeistof bij het reservewiel.

In de koffer heb ik wel vaak een bak bier staan maar dat heeft maar weinig met gereedschap te maken.
Gerespecteerd

Berichtdoor Jeroen » 26 okt 2007, 19:43

Heb altijd een setje gereedschap in de kofferbak liggen. Wat schroevendraaiers, tangejtes, setje steek/ringsleutels en nog wat meer klein spul.

Verder heb ik altijd olie bij mij en loodvervanger en een potkrikje met wat plankjes hout

En natuurlijk creditcard, KNAC lidmaatschap (ook voor de wegenwacht) en een heel pak oude doeken en een rol keukenpapier. Aan onderdelen niet zo heel veel, lampjes, zekeringen en nog wat meer klein spul.

Ga ik ver op pad, lees buitenland, dan wordt de hoeveelheid gereedschap aanzienlijk uitgebreid

Tot nu toe twee keer pech gehad.

Jeroen
Jeroen
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 200
Bouwjaar: 1982

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto