door JantjeV8 » 29 okt 2007, 08:45
Allemaal mooi en aardig, auto's uit Amerika, maar ik wil toch altijd een auto eerst zelf zien. Als ik in Duitsland een mooi exemplaar zie ga ik er zelf op af. Blijkt het tegen te vallen, dan moet je sterk genoeg zijn om toch om te draaien, al heb je 650km voor die auto gereden.
Ik heb ook geen idee hoe je een Amerikaanse auto hier naar toe vertransporteerd krijgt en wat daar de kosten van bedragen. Ik weet wel dat zo'n auto in een container gereden wordt, hoe gaan die lui met jouw auto om op dat moment? Blijven die mooie wielen zitten, komen er krassen op, trappen ze de gaspedaal onnodig in, kunnen ze in de brandstoftank rotzooi gooien? Het zijn maar van die angsten die ik zou hebben als je het aan een ander over moet laten.
Ik sta wel op en voor informatie van iemand die weet hoe je zo'n Amerika import aan moet pakken.
Over de auto's zelf:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog maar bar-weinig echt goede Amerikanen heb gezien. Als de lak nog mooi is, is het dashboard wel kapot, over zit er geen rubber meer fatsoenlijk om een raam. Is de binnenkant netjes, dan is hij buitenom in Amerika met de stofzuiger gespoten.
Als je een mooie Amerikaan vindt, geef hem direct voordat je er de weg mee opgaat een volledig Tectyl behandeling. Boor in alle holle ruimtes kleine gaatjes, met de spuit er in en daarna een dopje er in. De tectyl moet uit alle kieren en gaten er uit lopen.
De opties die de Amerikanen veelal meer hebben zijn 8 van de 10 keer defect!!! Of slechts even werkend opgelapt.
Bezint eer gij begint. Laat de grote jongens ze maar hierheen halen, dan kijk ik hier wel of het iets is.
Manders in Odiliapeel heeft meestal best mooie auto's staan. In Dordrecht zit een grote, die heeft 250 auto's in 3 bedrijfshallen staan, maar in combinatie met de onbeschofte prijzen loop je daar met tranen in je ogen weer naar buiten. Ik ben er een paar keer geweest maar heb nog nooit begrepen dat zij auto's zo verkocht krijgen.
In Herkenbosch, Stuurman, zit ook een vrij grote. Deze heeft over het algemeen best mooie Amerikanen staan, maar gaat er ook wat netter mee om.
Over het algemeen ben ik van mening dat je beter een mooi Europees exemplaar uit Duitsland, Oostenrijk of Zwitserland kunt aanschaffen dan een Amerikaan. Ik moet ook zeggen dat je beter hier en daar netjes een nieuw stukje plaat in kunt lassen dan dat je raam en deurrubbers moet vervangen. Het blijft een feit, ieder op z'n eigen manier.
Succes!!