Net een week of twee heb ik mijn 230TE nu. Bij aankoop werkelijk smetteloos witte lak, alsof ie nog nieuw was, terwijl hij toch echt nmddels de 25 jaar gepasseerd is. Supertrots was ik. Nu moet hij helaas bij mij wel buiten staan en zelfs onder een aantal bomen, maar ik hoopte dat met goede zorg en regelmatig wassen, etc. dat wel zou moeten lukken.
Nu al blijkt echter dat een paar herfstbladeren, die enkele dagen op het dak hebben gelegen (ik was er een paar dagen niet...), een flink aantal onaangename bruine vlekken achter hebben gelaten in het dak. Mijn lak is van origine 'classic white', en dat is dus 25 jaar zo geweest, zonder enig spoor van beschadiging/vlekken.
Binnen een week heb ik echter al vlekken, die ik er vooralsnog niet vanaf gepoetst krijg! Om gek van te worden. Wie weet hopelijk nog een wondermiddel/oplossing? En wie kent het probleem van vlekkende boombladeren????
PS: ik vroeg me nog even af of de vorige eigenaar wellicht vlak voor de verkoop een polish-achtige glansbehandeling heeft gedaan, o.i.d., die daarmee de beschermende toplaag mogelijk heeft verwijderd. Kan zoiets?
Graag jullie ervaringen, suggesties en adviezen...<br><br>Post edited by: Splinter, at: 2007/10/29 14:22