[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
plastic binnenschermen : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 16:58

plastic binnenschermen

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

plastic binnenschermen

Berichtdoor Rienk » 30 okt 2007, 16:15

Beste Benzers
Ik was de auto wat aan het opknappen ( ben er wel achter dat een roestvrije
auto na 25 jaar niet bestaat). Maar wie heeft er ervaring met het gebruik van
grote plastic kappen in de wielbakken.Ik denk dat het heel wat modder ophoping
kan voorkomen, eens per jaar demonteren en schoonmaken achter de schermen en klaar is kees.Ik zag de kappen staan bij de firma euro-autoparts.com voor de prijs van 17.80 euro per stuk excl verzendkosten. Ik ben benieuwd naar de
reacties.
Met een vriendelijk ajuu.
Rienk

Re:plastic binnenschermen

Berichtdoor JantjeV8 » 30 okt 2007, 16:29

Als je toch voornemens bent om de randjes en kantjes goed schoon te houden zou ik er geen extra kappen in monteren.
Om deze kappen te monteren moet je ook weer montagegaatjesboren die roest op kunnen leveren.
Spuit de wielruimtes goed schoon met een stoomcleaner, verwijder loszittende 'bitak' vellen of hoe dat spul heet en behandel de ruimtes opnieuw met bodyschutz.
Daarna gewoon goed schoonhouden.

Als je er kappen in monteert, waaien de ruimtes achter die kappen niet goed droog. Je kunt daar stilstaand water gaan krijgen. Geef je gewoon de ruimte zal het ook eerder opgedroogd zijn, of makkelijker weg kunnen lekken.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Semrick » 30 okt 2007, 16:51

Hoi Rienk,

Ik ben het niet met Jan eens.
Ik heb die kappen wel op mijn 240D. Ze zaten er overigens al op toen ik hem kocht.
Ik deel jouw mening dat het veel vuil en vocht tegen houdt. Zeker in de hoek waar het spatbord op de dorpel vast zit geschroefd.
En met het niet drogen achter deze kappen zal het wel meevallen.
Ze zijn na 82 overigens standaard door MB zelf gemonteerd en dat is ook niet voor niets. Zeker als je ze eens per jaar verwijderd en de zaak er achter schoonmaakt en controleerd lijkt het me beter dan geen kappen.
Jan heeft wel gelijk dat voor wat betreft roest rondom de bevestigingspunten. Een aantal van die punten is al aanwezig maar andere moeten aangebracht worden. als je die echter goed behandeld zal het met roest wel meevallen.
De Benz roest nu ook al op dat soort bevestigingspunten van kabelbinders en rondom rubber doppen.
Groeten,

Rickert
Semrick
Erelid

Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee

Berichtdoor Gerespecteerd » 30 okt 2007, 19:31

Ik heb ze ook op mijn auto, als optie dan denk ik.
De ruimte eronder is als nieuw! Vooral kwestie dat je ze even goed monteert als Mercedes dat deed denk ik zodat er geen druppeltje meer onder kan.
Gerespecteerd

Berichtdoor Semrick » 30 okt 2007, 20:36

Dit is denk ik wat Jan bedoelt.
Roest rondom de plaats waar het kunststof spatscherm van onderaf op het binnenscherm zit geschroefd.
Het linker gaatje is echter de plaats van de schroef van het kunsstof binnenscherm. In het rechter gaatje zat een plastick kabelbinder gemonteerd die de kabelboom op het binnenscherm op zijn plaats houdt.
Je ziet dat het daar net zo hard roest.
Het vervelende is echter dat alles onzichtbaar schuil gaat achter een dikke laag door de fabriek opgespoten laag bodyshutz. ALs je goed kijkt kun je zien hoe dik die is. Je ziet dus van onderaf absoluut geen roest.

Groeten,

Rickert
Semrick
Erelid

Roepnaam:

Berichtdoor Semrick » 30 okt 2007, 20:38

Van bovenaf zag je rondom de gaatjes wel iets roest maar ook niet echt schokkend.
Op de foto hier is er al even met een staalborsteltje aan gerommeld.
De zwarte plekken zijn trouwens stukjes oppervlakteroest in Fertan. ;-)

Groeten,

Rickert
Semrick
Erelid

Roepnaam:

Berichtdoor Semrick » 30 okt 2007, 20:40

Je ziet het dus ook met een binnenspatbord houd je roest niet weg maar ik denk dat het toch wel uitstel van executie is. Zeker als je de schroefgaatjes goed behandeld en onder controle houdt.
Voor mij is vooralsnog dit de enige optie om de roest (voorlopig) weg te krijgen. ;-)

Groeten,

Rickert
Semrick
Erelid

Roepnaam:

Berichtdoor JantjeV8 » 30 okt 2007, 22:37

Ik ben overtuigd, toch blijven het kritische punten die hoe dan ook aandacht blijven vragen wil je je Benz in conditie houden.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja

Berichtdoor henklith » 30 okt 2007, 23:41

Die kappen zijn een soort lokari's, of ook wel de lange kappen genoemd.
inderdaad vanaf 82, (of iets eerder??) standaard gemonteerd.
Ik heb die lange kappen dus "nachtraglich" (ofwel naderhand) in gebouwd.
Er moesten geloof ik per kap 2 of 3 gaatjes extra geboord worden, voor roest ben ik absoluut niet bang, je kan die gaatjes toch goed insmeren, met eh,, eh,, nou noem maar wat.
verder denk ik dat de korte kappen (dus de oude) veelbeter afsloten van spatwater, maar ook de boel daardoor nat hielden.
bij de lange kappen komt het spatwater er heel makkelijk overheen, maar dat verdwijnt achter het scherm, kijk maar tussen A stijl en het buiten scherm zit een ovale opening, helemaal aan de voet van de A stijl!!
Daar hoort het water af te vloeien, en door te tochten.
Die lange kappen zorgen vooral dat regenwater niet als een wilde in de wielkasten worden rond geslingerd, en daar vewoesting veroorzaken aan het binnenscherm, vooral onder de koplampen, en de randen van het binnen scherm.
groet, Henk Lith.

NB: eens perjaar die kappen er even uithalen lijkt mij wel een goeie om de zaak daarachter te inspecteren!!<br><br>Post edited by: henklith, at: 2007/10/30 22:44
henklith

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto