door AdriaanVogelzang » 31 okt 2007, 21:49
als je de olie er uit wilt hebben, zet je de auto het makkelijkst op een brug, i.i.g. met de voorwielen VAN de grond. onder aan de pomp zit ergens een nippel achtig iets, of een bout, (het is al lang geleden dat ik dit heb gedaan) die draai je er uit.
NU moet de tweede man in de auto gaan zitten, de motor starten en het stuur van links naar rechts draaien. pas op dat je een goede grote opvangbak hebt, die olie kan er namelijk behoorlijk uitspuiten, ik had dit indertijd niet in de gaten en ik zat er letterlijk onder. dit doe je net zo lang totdat er niets meer uitkomt.
Dan draai je de bout er weer in, vult het reservoir met olie terwijl je de motor laat draaien, heen en weer sturen net zolang totdat het pijl niet meer daalt. wel even een keer tot slot het stuur een paar keer tot de uiterste standen draaien. eindje gaan rijden, peil controleren, is dit gedaald bijvullen, is het hetzelfde gebleven, niets meer aan doen. wel is het handig na een weekje nog even te controleren.
adriaan
p.s. op deze manier krijg je er geheid meer uit dan met een overmaatse injectiespuit!